Norra Spanien vid Atlanten?

Eldorado

Avstängd
Läste att det är behagligt varmt året runt och inte lika hett som i söder, vad är sämre där än var vi brukar vara?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har inget vetenskapligt att komma med, men när man kväll efter annan tittar på vädret på TV så känns som om det jämt regnar där :) (Jag är alltid så lycklig över att det INTE regnar lika ofta på Costa Blanca :))

Har varit en del i Norra Portugal vintertid och även tidig vår och kan säga att de fuktiga vindarna och dimmorna som kommer in från atlanten gör jämförelsen mer likt Cornwall än södra Spanien. Glöm det som vinter getaway! :)

Hej!
Det är nog allmänt känt att norra Spaniens klimat är väldigt likt Englands med mycket regn :(. Jag har bara varit där, I Santander och Bilbao, i nov -2011 och då var det faktiskt soligt och fint. Det är otroligt vackert utmed atlantkusten och väldigt grönt och bördigt med lite "svensk" växtlighet. Inga palmer att tala om. Mycket annorlunda än här på Costa Blanca. Och som sagt, väldigt vackert.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Min granne (i Torre) bor i Asturias under skolåret. Oviedo. Hon säger att det ÄR kallt på vintern men behagligt på sommaren. Visst, mycket regn, men därför väldigt grönt och lummigt. Dock är det sällan lika kallt som i Sverige, -25 eller så... Även kölden är relativ beroende på vad man jämför med.

Det regnar mycket på vintern i kombination med att det är 3-4 grader kallare än i söder.

Fördelen är att det är mycket grönare och inte så tråkigt landskap. Costa tropical är väl det enda som är i närheten.

Costa Brava tror jag är ett mellanalternativ mellan ovanstående. Lite varmare regnar inte lika mycket men mycket grönare. Det finns till och med träd där... Blåser mycket dock.

Nya trådar

Back
Toppen