Ny i Torrevieja

Lineker

Ny medlem
Hej allihopa,
Jag är ny på forumet och ny i Torrevieja. Vi köpte vår drömlägenhet i Las Chimosas för två veckor sedan och väntar nu bara på att få flytta in.

Jag har en fråga till alla er som varit här längre och har lite rutin. Det verkar som att det är smidigt att köpa på IKEA och få det hemkört, men hur lång leveranstid skall man räkna med? Vi kommer att vara nere på semestrar och långhelger till att börja med och då kan man ju inte vänta hur länge som helst. Kanske går att beställa här hemma och försöka tajma det till när man är nere?...

Alla tips mottages med tacksamhet!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Preciosa

Tack för tipsen, jag ska kolla igenom trådarna och hittar säkert bra info där!
Med vänlig hälsning
//Lineker

Hej Lineker!
Som Preciosa säger, läs igenom trådarna!
Jag har vänner som har anlitat Klas på www.murcia.se för inköp, leverans och montering av möbler från Ikea. Mycket prisvärt och bra service.
rocio

Det finns massor av bra möbelaffärer på : Av cortes valencianas både med nya och begagnade möbler. Vi har handlat flera möbler på det största varuhuset och fått hemkört 1-2 dagar senare utan extra kostnad. Vi har för säkerhets skull angivit att vi ska åka tillbaka till Sverige tidigare än vi faktiskt ska :) för att ha tid att rätta till det om det strular. Hittills har det inte varit nödvändigt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om man vet vad man vill ha kan man beställa varorna även där. Många möbelaffärer i Torre har hemsidor med kontaktuppgifter. Var inte rädd att skriva på engelska (om inte spanskan räcker till), de kan Google Translejta (sic!). Det finns en lista på möbelaffärer här i trådarna, dock minns jag inte vad det heter. Under Torrevieja fliken kanske?

Wow, vad mycket bra svar och snabbt också. Tack allihopa, nu kan vi knappt vänta på att få åka ner och handla grejor :-)

Wow, vad mycket bra svar och snabbt också. Tack allihopa, nu kan vi knappt vänta på att få åka ner och handla grejor :-)

:):) Det här forumet är så himla bra! Man får veta allt man behöver veta tror jag! Är själv så himla tacksam att jag hittade hit! gapskrattt
Anita spainsmile

:):) Det här forumet är så himla bra! Man får veta allt man behöver veta tror jag! Är själv så himla tacksam att jag hittade hit! gapskrattt
Anita spainsmile

Ja, jag håller verkligen med!! Känns som om man har skaffat sig ett gäng
"vänner" och det gör ju att man känner sig extra välkommen till Torre:):)

Nya trådar

Back
Toppen