Nya

MalmöPeter

Ny medlem
Ett stort tack till admin för valideringen!
Vi är ett par boende i Malmö. På var sin sida 60-strecket, jobbande i Köpenhamn som undersköterska och sjuksköterska. Då, jag, Peter i barndomen tillbringade alla sommarlov utanför Barcelona och nu på gamla dagar har vi båda gjort ett par pilgrimsvandringar i Galicien så blir det nu Spanien när vi om ett par år drar oss tillbax.
Vi har så smått börjat titta oss runt hos alla mäklare runt Torrevieja, men även på Segunda Mano, där priserna verkar att ligga 15 % lägre.
Men det är gott om tid, vi har först och främst en fyrarummare fylld med böcker, Dvd:s, Cd:s möbler m.m. Och allt ska avyttras *ler*. Livet är för kort för att dammas bort, eller? Då är det betydligt bättre att polera boulekloten!
Så under tiden kommer vi att följa forumet och bara suga till oss all information här finns, och vi hoppas att vi, om det skulle behövas få komma med någon dum fråga?
Kram till Er alla
Peter och Ingrid

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Peter och Ingrid!
Välkomna till forumet spainsmile

Jo livet är för kort för att dammas bort dock är det så att här nere har vi verkligen damm som kallas "polvo".
Fint stoft som antagligen kommer från Sahara...
Men förstår vad du menar :D
Ni gör alldeles rätt.
Läs i våra kategorier "Fastigheter" och även i "Torrevieja" finns råd och dåd ang köp.
Bra egen juristfirma ska man ha när man hittat "sitt" objekt för att få hjälp
i den snåriga säljprocessen här. Ja så man inte blir lurad på nåt sätt.

Inga frågor är dumma här thumb
Chao P :sol:

Vad trevligt! Vi har precis samma tankar men har kommit lite längre, köpt boende i Torrevieja, sorterat det mesta i Sverige, återstår trots detta en hel del saker, som av sentimentala skäl är svåra att "göra av med". Har minskat boendet till en lägenhet 2,5 som vi hyr i centrala Malmö. Vad väntar vi på?
Detta forumet är bra, med många tips och goda råd! Samtidigt blir jag "pepprad"av er alla! Här finns så mycket erfarenhet! Tack för det!

Last edited:
Välkomna till forumet!

Jag instämmer till 100% med vad P skriver. Det finns massor med råd och tips här och hittar ni inte svar på era frågor så tveka inte att ställa dem!
:)

Vi tillhör också skaran som har tänkt flytta till värmen när den "arbetsfria tiden" infinner sig. Fram tills dess vistas vi i vår lägenhet så mycket vi bara kan under ledigheterna.
/Helen

Jag har skaffat mig ett boende i väntan...och nu är jag här varje sommar och jullov.
Det är som att komma hem (till Torre) ar bussen svänger in i stationen och jag vet att snart, mycket snart är jag framme i mitt andra hem. Lite till ska jag arbeta innan det är dags för den stora händelsen = flyttandet.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen