Nyinflyttade

Hej
Har precis köpt en lägenhet i Punta Prima söder om Torrevieja och får tillträde i maj. Så nu planeras det än hel del.
Ett bekymmer som uppkommit för oss är att varken IKEA eller JYSK verkar ha öppet på söndagar. Vi kommer nämligen ner för första gången en söndag och har INGA möbler alls. Skulle ju behöva i alla fall madrasser första natten...
Är det någon som vet något annat prisvärd alternativ där man kan köpa sängar än just IKEA o JYSK?
Alltså som har söndagsöppet?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
När jag går in i deras kalender så ser det ut som att vissa söndagar har dom öppet. I maj är det den 4 maj. IKEA alltså.

Carrefour har öppet på söndagarna och de har bra madrasser. Säkert finns det även butiker i Zenia som har söndagsöppet och som borde sälja maddrassser.
Lycka till!

Kan ni inte bo första natten på hotel eller i hyrlgh så slipper ni stressen eller köpa sängar ni inte egentligen vill ha?

Hej Fredrik och Camilla!
Välkomna till Punta Prima där vi också "bor"!
Varför inte ta in på hotell Torrejoven som ligger i Rocio del Mar som är en del av P.P? Det är enl. vänners utsago ganska enkelt, men billigt. Då kan ni ju i lugn och ro på måndagen gå tvärs över gatan till Jysks och handla det ni behöver.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Eller ta med två luftmadrasser/liggunderlägg hemifrån? Min granne, som köpte sin första lägenhet i Gandía för några år sedan sa att han första natten sov på bara golvet, för det fanns ingenting...Och det gick bra det med.

År 1987 sov vi på var sin frotte'handduk utlagd på klinkergolvet i vår första lägenhet :(.
rocio

tackar för tipsen

Tack för tipsen. Ett hotell första natten kan nog vara ett bra alternativ för oss. Vi har smågrabbarna med oss oxå så liggunderlag vågar vi inte prova ;:(;:;;)

Sen får vi som sagt ta oss mot IKEA o övriga ställen dag 2

Conforama på La Zenia boulevard har säker öppet söndagar
Dom har sängar och madrasser

Conforama har enligt min erfarenhet världens sÄmsta service och kvaliteen är kass. Fast de är billiga. Man fàr ju vad man betalar för.

Fast de kanske har ändrat sig

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

köp en dubbel luftmadrass med pump inbyggd, (elpump), den kan behövas senare vid besök mm, det gjorde vi när vi kom ner förtsa nätterna. Vissa madrasser från Ikea skall ligga till sig några dygn innan belastning.

Mvh Bengt

Conforama har enligt min erfarenhet världens sÄmsta service och kvaliteen är kass. Fast de är billiga. Man fàr ju vad man betalar för.

Köpte en soffa där och den är det inget fel på men håller med servicen är kass

Hej värt att tänka på storleken! Ikea har 200 cm sängar och tar 79E för leverans.
Tänk på att köpa sängkläder där med om ni köper sängen.
Lokala möbler handlare har en leverans tid på 200 cm sängar 2 till 3 veckor.
Det finns en bra möbel affär Style House mellan Punta Prima och Playa Flamenca.
Lycka till!

Om man gillar vräkiga, svulstiga möbler och mycket guld, silver och överdåd, då är Style House absolut värt ett besök. Jag och en väninna, vi bor i närheten, kom alldeles nyss därifrån, och har man ett jättestort hus, och då menar jag JÄTTESTORT hus (och välfylld plånbok ), då kan man nog hitta det mesta i den stilen. Det är iaf inte "compact living" som gäller om så får säga :).
rocio

Om man gillar vräkiga, svulstiga möbler och mycket guld, silver och överdåd, då är Style House absolut värt ett besök. Jag och en väninna, vi bor i närheten, kom alldeles nyss därifrån, och har man ett jättestort hus, och då menar jag JÄTTESTORT hus (och välfylld plånbok ), då kan man nog hitta det mesta i den stilen. Det är iaf inte "compact living" som gäller om så får säga :).
rocio

ja, där var vi och kollade runt i dec. De höll på att bygga till, så det var lite rörigt, men förstår vad du menar med överdåd :D Inte riktigt vår smak, haha!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nej, många av oss svenskar är nog mera åt Ikea-hållet. Nätta och funktionella möbler till oslagbara priser. Dessutom perfekt "om man ångrar sig"-service. Hemtransport om man så vill. Inte gratis, men billigt.
rocio

Nej de har inte ändrat sig, av 8 köksbord har de 2 "paketbord" inne, fast i en annan butik som de kanske kan få hem, 4 soffor intressanta alla ingen i lager.
Och de som inte är i lager är de ca 45 dagar lev tid :(

Fast då är jag tillbaks i norr

köp en dubbel luftmadrass med pump inbyggd, (elpump), den kan behövas senare vid besök mm, det gjorde vi när vi kom ner förtsa nätterna. Vissa madrasser från Ikea skall ligga till sig några dygn innan belastning.

Mvh Bengt

Ja vi upptäckte det förra veckan 72 timmar skulle madrasserna ligga till sig ifrån IKEA :).

Lilly

Samma gällde för en madrass som jag köpte i Carrefour. Fick vänta ca 48 timmar (skumgummimadrass).

Nya trådar

Back
Toppen