Nyköp av bil i Spanien..

Perra

Medlem
Hej, har efter tillträde till min atico i Torre insett att min tänkta plan att ta ner en bil inte kommer att vara genomförbart. Att ha en större bil här nere är bara att glömma, varken garage eller vägar/parkeringar är anpassade för annat än "golfar".

Nu till min fråga, hur är proceduren vid nyköp? Der jag ser på, t ex Toyotas hemsida, är det slutnotan? IVA är inkluderat ser jag, men jag antar det är något mer "som vanligt" i Spanien;)

Att gå in med pengar och tro att man åker därifrån i sin nya bil, om den finns på lager, är väl också en blöt dröm?

Någon med erfarenhet?

Nämnas bör att det är väldigt bra priser på nyköp jmf med Suecia..

/ Perra

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag köpte en ny bil Toyota Aygo, priset var 35000:- under det svenska priset, bilfirman fixade allt med papper och försäkring. Det tog lite tid med alla papper -men det löste sig via mail vxl. Jag betalade via banköverföring och sedan var det bara att hämta sin nya bil.

Hej, det var intressant! Jag tittar just på en Aygo eller IQ..sjukt mycket billigare i Spanien som sagt.

Du säger lite tid och alla paper, vad exakt är det som gäller? Jag har NIE och adress/bostad i Torrevieja.

Vart köpte du Aygon? Tänkte om du kunde rekommendera någon bilförsäljare(såna vettiga växer inte på träd..iaf inte i Sverige:p)

/ Perra

Nya trådar

Back
Toppen