ohyra

deniakarin

Ny medlem
Jag undrar vad det är för något som kommer in lägenheten på sommaren när ingen bor i den, liknar mal, och fastnar i klisterremsor.
men hur kommer dem in, alla livsmedel har vi i tätslutade burkar och påsar. och ohyran finns endast i klisterremsorna. hur kan man undvika att dem kommer in. alla fönster och jalusier är neddragna.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
De kan komma in genom de minsta obefintliga springor, som man inte tror finns...gäller allmänt om småkryp. Jag vet inte riktigt vilka odjur du menar, för jag har inte sett dem hos mig (Torre). Men jag har inga klisterremsor för den delen...Ska testa dem nästa gång, om det fastnar något intressant där. Första tanken var silverfiskar, men kan de flyga?

Skulle kunna vara samma som vi hittade i Mijas Pueblo. Vi hade många "mal" som satt här och där. En morgon var taket fullt av små larver. Efter flera rejäla genomgångar av tättslutande burkar med mjöl, socker, ströbröd m.m. hittade jag små klumpar med larver.

Vi slängde allt som skulle kunna vara infekterat. Dödade larver och mal i ett par veckor (manuellt, inte spray). Sedan var problemet faktiskt löst.

Hoppas ni hittar källan/Göran

nej det är inte silverfiskar, det ser ut som mal, lite större .det förekommer inte när vi vistas i lägenheten, och jag har tättslutande burkar till alla livsmedel.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tror att det är samma. Dessutom hade jag enormt tättförslutna burkar! Vi (min hustru) misstänker också att det fanns ägg/larver i en ny ströbrödsförpackning.

Jag tror enda chansen är att aldrig ha ströbröd/mjöl, socker och liknande stående under längre tid.

Göran

Om det är mottfjärilar så finns de och larverna ofta bakom tavlor, bokhyllor etc. där det är mörkt. Gäller att få bort alla för att få ett slut på eländet

Då gäller det storstädning minst två gånger om året, som förr. När mormor (och mamma) "dammade" av väggarna med enkvistkvastar, doppade i hett vatten...Det doftade jättegott efteråt, men vilket jobb! Och var hittar man enar i Spanien? Och vågar man ta kvistar?

Tror att det är samma. Dessutom hade jag enormt tättförslutna burkar! Vi (min hustru) misstänker också att det fanns ägg/larver i en ny ströbrödsförpackning.

Jag tror enda chansen är att aldrig ha ströbröd/mjöl, socker och liknande stående under längre tid.

Göran

Hände oss ocksà. Precis samma sak, dessutom fanns de bara i just detta skàp.Till slut slängde vi ut alla flingor, ströbröd etc, och dà försvann dem

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen