Om man reser med barn till Torrevieja...

mimmi67

Ny medlem
Kan man säga något om i vilket/vilka områden det bor flest skandinaviska barn under sommaren?
Vi har varit några år nu med vår pojke som nu är 6 år och inför nästa år så funderar vi på om man kan vara lite strategisk när man väljer område, just med tanke på lekkompisar till honom.
Bor det många skandinaver i och runt Horizonte där skandinaviska skolan ligger t ex? Fast de kanske inte är där över sommaren...?:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Mimmi!

Jag tror som du säger att på sommaren är dom hemma i Skandinavien - i alla fall
de flesta. Semestrar finns säkert dom som gör också eftersom det är som en myrstack
i Torre juli och augusti men - då bor dom nog "lite överallt".
Det är vad jag tror som själv är i Sverige nu...
På masamigos gästsida brukar man se annonser i bland om lekkamrater som familjer
brukar söka när dom kommer ner. Bra idé tror jag.
En "annons" jag lade in en gång resulterade i 3 vänner som jag fortf har kvar
fast dom är "något" äldre då....:)

Ciao P

Nya trådar

Back
Toppen