Ordning och reda...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
bra nyhet! Lägger in det här så behöver folk inte gå in på en ny sida!

Från och med torsdag den 16 december blir det böter för dem som säljer sexuella tjänster på gator, graffitimålar, parkerar utan tillstånd, spottar på gatan eller som inte plockar upp spillning efter husdjuret.

De nya förordningarna som ingår i Ordenanza de Convivencia de Málaga har godkänts av kommunfullmäktige och publicerats i Boletín Oficial de la Provincia (BOP).

Bötesbeloppen ligger på 300 euro för att dricka på gatan till 60.000 euro för att sälja alkoholhaltiga drycker på gatan. Men bötesbeloppen kan även ersättas med samhällstjänst.

Det blir förbjudit att sälja sexuella tjänster mindre än 200 meter från bostäder, skolor, affärslokaler eller andra offentliga byggnader. Här ligger bötesbeloppen från 750 euro.

De senaste åren har Alameda de Colón i Málaga samt industriområdet Guadalhorce haft en utbredd prostitution. Bötesbeloppen för prostitution ska gå till en särskild fond till stöd för de prostituerade, skriver La Opinión de Málaga.

"De senaste åren har Alameda de Colón i Málaga samt industriområdet Guadalhorce haft en utbredd prostitution. Bötesbeloppen för prostitution ska gå till en särskild fond till stöd för de prostituerade, skriver La Opinión de Málaga."

Làter lite väl cyniskt. Fond som ger stöd till prostituerade finansierad utav prostituerade som säljer sex.

????

Regler är säkert bra, men svåra att kontrollera...Vad får de för effekt då? Ska vi alla bli "poliser"? Am I my brother's keeper????

I BCN har det rätt länge varit bötesbelagt med 700€ att inte plocka upp efter sin hund. Och det har blivit bättre, om än inte perfekt på något sätt. Några polisingripanden har jag aldrig sett, syndarna har väl skämts litet och bättrat sig efter hand. Man får väl se åtgärdens resultat på litet sikt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Madre mia...

I BCN har det rätt länge varit bötesbelagt med 700€ att inte plocka upp efter sin hund. Och det har blivit bättre, om än inte perfekt på något sätt. Några polisingripanden har jag aldrig sett, syndarna har väl skämts litet och bättrat sig efter hand. Man får väl se åtgärdens resultat på litet sikt.

..vilka saftiga böter. Ett par låga spanska pensioner ryker på en gång.
Förstår att det blivit bättre. Jag önskar det blev så här i Torre för här
är det nog värre än värst tror jag. Inte sett dess like i andra städer.
Var 5:e meter får man väja på dom värsta gatorna. ;:(

Ciao P ;;;;;);;;;;)

"De senaste åren har Alameda de Colón i Málaga samt industriområdet Guadalhorce haft en utbredd prostitution. Bötesbeloppen för prostitution ska gå till en särskild fond till stöd för de prostituerade, skriver La Opinión de Málaga."

Làter lite väl cyniskt. Fond som ger stöd till prostituerade finansierad utav prostituerade som säljer sex.

????

Hmm, ja lite spanskt nötskal..(Spanien i ett nötskal menar jag..)Konstigt uttryck va... Alltså hur tänks det i detta land..:eek:
Ja, dom som säljer sig på "fel" ställe stöttar alltså dom som säljer sig
på "rätt" ställe.....solidariskt och i all välmening kommer dom att
tänka på det..:D - fast det är ju inte så det är tänkt (skojar bara)...

Vaya säger P ;;;;;)

"Korkade hundägare"
Jag är så gammal att i min ungdom fick man inte levande djur som leksaker eller keldjur utan då krävdes ett ansvar, aktiviteter, intresse och kunnighet för att skaffa ett djur. Dessa saker är en bristvara hos de flesta hundägare idag, därför har hundarna fått smeknamnet ”bajsmaskiner”, hos den breda allmänheten. Visa tror även att städer är en kennel/hundgård och låter hundar skälla i tid och otid.
Jag började intressera mig för hundar, tack vare att detta passade in i mina arbetsuppgifter på den tiden. Utbildade hunden (valpen) till skyddshund som efter cirka 2år fick godkännande av polisen för att användas i tjänst, precis som polisens hundar. Lärdomen av denna resa, saknar eller bryr sig inte dagens hundägare om, ATT, skaffa sig kunskaper om hunden och lydnad.
Exempel: hundar springer lösa, respekten finns inte, att alla människor inte gillar hundar, dessa smutsar ner kläder, luktar hund, en del skäller och verkar arga och det enda dessa hundägare förmår att säga, den är inte farlig eller kallar förtvivlad hunden till sig. Skall vi icke hundägare ha kontakt med en hund, så skall detta ske på våra villkor, inte när hundägarna förlorar kontrollen av sitt djur. Sedan är ju många hundägare riktigt ”korkade” och tror att hundar måste revir pinka på alla möjliga olämpliga ting. Det är den som håller i kopplet som skall bestämmer vad hunden får göra eller inte göra inte tvärtom som de flesta befintliga hundägare gör och tror.
OBS. Detta gäller Europa i allmänhet och inte bara Spanien, det är lika illa i alla länder där människor skaffar hundar för det är trendigt!

"Korkade hundägare"
Jag är så gammal att i min ungdom fick man inte levande djur som leksaker eller keldjur utan då krävdes ett ansvar, aktiviteter, intresse och kunnighet för att skaffa ett djur. Dessa saker är en bristvara hos de flesta hundägare idag, därför har hundarna fått smeknamnet ”bajsmaskiner”, hos den breda allmänheten. Visa tror även att städer är en kennel/hundgård och låter hundar skälla i tid och otid.
Jag började intressera mig för hundar, tack vare att detta passade in i mina arbetsuppgifter på den tiden. Utbildade hunden (valpen) till skyddshund som efter cirka 2år fick godkännande av polisen för att användas i tjänst, precis som polisens hundar. Lärdomen av denna resa, saknar eller bryr sig inte dagens hundägare om, ATT, skaffa sig kunskaper om hunden och lydnad.
Exempel: hundar springer lösa, respekten finns inte, att alla människor inte gillar hundar, dessa smutsar ner kläder, luktar hund, en del skäller och verkar arga och det enda dessa hundägare förmår att säga, den är inte farlig eller kallar förtvivlad hunden till sig. Skall vi icke hundägare ha kontakt med en hund, så skall detta ske på våra villkor, inte när hundägarna förlorar kontrollen av sitt djur. Sedan är ju många hundägare riktigt ”korkade” och tror att hundar måste revir pinka på alla möjliga olämpliga ting. Det är den som håller i kopplet som skall bestämmer vad hunden får göra eller inte göra inte tvärtom som de flesta befintliga hundägare gör och tror.
OBS. Detta gäller Europa i allmänhet och inte bara Spanien, det är lika illa i alla länder där människor skaffar hundar för det är trendigt!

Är själv hundägare men kan igentligen bara hàlla med Rulle. Alltför mànga mäniskor verkar skaffa sällskapsdjur (inte bara hundar) utan nàgon som helst förmàgan att ta hand om dessa eller inse att dom behöver viss "vàrd"

Nya trådar

Back
Toppen