Os-sändningarna

Gnap

Ny medlem
Hej allihopa!
Vi är på väg ner nu igen och undrar hur mycket OS som sänds på de spanska kanalerna? Antar att de inte visar ishockey, det är ju ingen spansk toppgren precis. Hur ska man kunna se de svenska ishockey matcherna? finns det någon svensk bar som har tv och sänder dem?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Välkomna ner!
Du kan se OS på spanska "Teledeporte", tdp samt BBC2. Bägge hoppar hit och dit med bevakningen. Man vet aldrig vad som är på gång. Har förekommit lite hockey, men inte t.ex. Sverige-Schweiz.

Finns säkert barer som visar, men jag har tyvärr ingen koll på CB. Bor i estepona.

Göran

Jo, det finns svenska barer/restauranger som sänder svensk TV. Bl.a. den som ligger på Caballero de Rodas, snett mittemot Cafe' Hudik. Sedan ska det finnas en svensk sportbar någonstans, men var? Det finns säkert någon som vet. Så misströsta inte, du kommer säkert att få tips här på forumet thumb.
rocio

Välkomna ner!
Du kan se OS på spanska "Teledeporte", tdp samt BBC2. Bägge hoppar hit och dit med bevakningen. Man vet aldrig vad som är på gång. Har förekommit lite hockey, men inte t.ex. Sverige-Schweiz.

Finns säkert barer som visar, men jag har tyvärr ingen koll på CB. Bor i estepona.

Göran
Men kan ha dålig svensk bevakning
Jo, det finns svenska barer/restauranger som sänder svensk TV. Bl.a. den som ligger på Caballero de Rodas, snett mittemot Cafe' Hudik. Sedan ska det finnas en svensk sportbar någonstans, men var? Det finns säkert någon som vet. Så misströsta inte, du kommer säkert att få tips här på forumet thumb.
rocio
Där kan den vara bättre.

I Sverige har Viasat snott allt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej allihopa!
Vi är på väg ner nu igen och undrar hur mycket OS som sänds på de spanska kanalerna? Antar att de inte visar ishockey, det är ju ingen spansk toppgren precis. Hur ska man kunna se de svenska ishockey matcherna? finns det någon svensk bar som har tv och sänder dem?

Hej Gnap!

Rest Rosaleda bar (norsk tror jag) har OS-TV Tel: 965 704 497
C/ Jacinto Benavente 27

Galiano C/ Caballero de Rodas 30 (rätt nära Stora Kyrkan)
Tel: 965 719 504

Pizzeria & Sportbar Svea
C Comercial Habaneras mittemot bowlingen o biografen (nyöppn 7.2)
Tel 665 752 238

Kanske måste boka bord?

Chao P :sol:

Har haft Teledeporter innan men nu är den borta är den fortfarande fri och hur får man tag på de i så falla har gjort en kanalsökning men den kom inte med

Hej Mulle.

TDP hittar jag genom automatisk kanalsökning på flera ställen. Borde ju då vara olika sändare. tror jag!? Jag har lagt av mig sedan mitt jobb som TV försäljare på 70-talet då man skruvade in frekvenserna för hand.

Hos mig (Estepona) ser det ut så här:

Kanalplats 8........DVB-T KA33
Kanalplats 31......DVB-T KA59
Kanalplats 65......DVB-T KA33 (HD)

Tyvärr har jag ingen förklaring till hur den ena KA33 är vanlig och den andra HD med mycket bättre upplösning.

Observera att jag inte har gjort någon ny kanalsökning sedan jag bodde i Mijas Pueblo med egen antenn. I Estepona finns centralantenn vilket ju skulle kunna ge andra kanalplatser än tidigare.

Visst ja! Kanalen är inte betalkanal så den borde ju gå att få in i alla städer.

Göran

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

TDP

Nej jag lyckas inte med det har kört automatisk sökning två gånger och den kommer inte med Har försökt manuellt också men det var inget för mig

Nya trådar

Back
Toppen