Pamplona

sueco

Ny medlem
Hej.
Jag har nyligen varit i Pamplona och blev förälskad i staden. Vill därför rekomendera den som har möjlighet, eller funderar på, att besöka staden. En inte allt för stor stad så det är ganska lungt där, om man inte åker dit i juli under San Fermin (tjurrusningarna) då hela staden "exploderar".
En mycket gemytlig stad att strosa runt i. Fin natur runt om och trevligt att gå ut på kvällarna. Helt klart värt ett besök. :)

Web oficial de Turismo del Ayuntamiento de Pamplona

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Denna ort står på min önskelista, se så vacker och genuint spansk Pamplona ser ut att vara.
Hur är det att vara i Pamplona under vintermånaderna, blir det väldigt kallt? Skulle annars kunna tänka sig att spendera ett par månader där :)

pamplona.jpg

Pamplona finns även på min "Framtidabesökslista" som är fylld av spännande städer med historiska arv. Pamplona grundades väl av romaren Pompejus år 74 f.Kr om jag inte minns helt fel.

Jag hade en gäst från Pamplona för några år sedan (Jag är medlem i International CoachSurfers) och han berättade att det regnar en hel del där. Och är kallt på vintern.
Säkert inte lika kallt som i Sverige. Det beror på vad man jämför med.

Jag hade en gäst från Pamplona för några år sedan (Jag är medlem i International CoachSurfers) och han berättade att det regnar en hel del där. Och är kallt på vintern.
Säkert inte lika kallt som i Sverige. Det beror på vad man jämför med.

Det ser väldigt grön och fint ut så det är nog priset man får betala :frusen: men ändå inte som i Svedala :vissla:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Denna ort står på min önskelista, se så vacker och genuint spansk Pamplona ser ut att vara.
Hur är det att vara i Pamplona under vintermånaderna, blir det väldigt kallt? Skulle annars kunna tänka sig att spendera ett par månader där :)

pamplona.jpg

Jag har aldrig varit där på vintern men man åker ju inte dit för sol och värme precis. Jag gissar att temperaturerna under jan-feb ligger runt 5-15 grader.
Klimatet liknar vårt klimat i sverige. Mycket nederbörd men en medeltemperatur högre än hos oss. Enligt en nära bekant som bor där, som visserligen är ganska frusen av sig, tar man på sig en tröja eller jacka när man går ut på natten under sommaren.

Nya trådar

Back
Toppen