Parkering i Torre

Trocke

Medlem
Kommer för första gången ner tll Torre om ett par veckor för att provbo sonens nyinköpta lägenhet. Har då tänkt att hyra bil i Alicante och parkera bilen vid Playa del Cura där han bor. Min fråga är vilka parkeringsbestämmelser som gäller i centrala delarna. Är parkering fri och är det svårt att hitta parkeringsplats på natten? Och vad är risken för inbrott vid gatuparkering?
:flyger:Trocke

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det er helt vanlig med gateparkering og det er som regel gratis. Bare pass på å ikke parkere der det er utkjøring (dårlig merket av og til) og der det er oppmerket med gult. Jeg vil tro at det er mer problemer på dagtid og da mest om sommeren nær Playa del Cura pga stranden.

Når det gjelder innbrudd kan man aldri være sikker, men jeg har selv parkert på gaten i perioder uten problemer og har egentlig aldri hørt om store problemer med dette. Det anbefales å tømme bilen for alt av mynter og verdisaker når man går fra den. Dette pleier også leiebilselskapene å gi informasjon om.

Inne i Torrevieja by er det også som regel greit å parkere på gaten, men det kan ta masse tid. Samme regler der.. unngå gul oppmerking. Men det er også en stor parkeringsplass bak salgsbodene/tivoliet der man fort får plass. Men det koster å parkere der. Det er også et lite parkeringshus midt i sentrum, men det er litt dyrere enn den store parkeringen og veldig trangt, ettersom mange av plassene er reserverte.

Utenom sommersesongen og ferier er det som regel greit å få parkering på gaten, om man ikke har noe i mot å gå et stykke eller ta et par runder før man finner en plass.

Det är som det är sagt. På sommaren är det nästan omöjligt att hitta parkeringsplatser vid Cura/centrum överhuvudtaget. Men all annan tid bör det vara ganska lätt. Kanske hittar man inte precis utanför sitt hus men ett par gator bort...

Risken finns att bilen blir lite "bucklad" när andra vill klämma sin egen bil i ett minimalt utrymme framför eller baktill din bil. Jag ser ofta detta från min balkong. Kanske blir det inte så stora märken alla gånger men biluthyrarana kan vara noga med sådant.

Absolut inte parkera framför utfart! Din bil kan försvinna fortare än kvickt därifrån. Sen får du lösa ut kärran. Inte kul. I somras var det "grönlappat" från ca Inmaculada kyrkan till C/Mar, jag minns inte längre hur många lappar jag räknade, men många var de. Dessa gröna lappar betyder att bilen har förts bort av myndigheterna (=polisen).

Dessutom såg jag att någon hade parkerat fel på min gata (framföt utfart) det dröjde inte längre än 5-10 min då någon ville köra ut, kunde inte och ringde polisen. De kom med en gång och snart var där också en bärgningsbil... Ägaren till den felparkerade bilen kom ut efter ett par minuter efter det att hennes bil var borta. Så kan det gå.

Nya trådar

Back
Toppen