parkering på o vid övergångsställen

åsa51

Medlem
Hur i herrans namn kan man tillåta folk att parkera på och vid övergångsställen, har själv fått tvärnita trots att jag smyger fram, kan köpa att folk parkerar lite varstans men inte i närheten av övergångsställen, konstigt när man annars är pigg på att forsla bort bilar, men dessa verkar vara ok, eller gäller andra regler här , kommer hända nåt snart..:arg:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Du fàr inte parkera pà eller vid övergàngställen och även om de kanske inte bogserar bort bilen, sà drar de 2 poäng plus en bot pà 200€

I Spanien sà är polisen dock betydligt mer överseende med felparkeringar än vad man är van vid i Sverige, speciellt i större städer.

fordon har väjningsplikt för fotgàngare (säger man sà? peatones...) pà övergàngsställen samt en säkerhetszon pà 10m

Fotgängare ja :D Gud vilket konstigt ord om man tänker efter ;)

Jag bor vid en lång gata med massa korsande gator. Bildäck
skriker 30-50 ggr om dagen och man väntar på smällen.
Beror många ggr på att sikten är obefintlig i gathörnen samt
förarna måste krypa fram för att se och då blir den korsande rädd och
tvärnitar. Man har heller ingen koll på vem som har företräde.
Helt otroligt att man fortf "får" parkera så i gathörn...

Ciao P :sol:

Ja sämst ser man ju tyvärr de utspringande barnen som skyms helt av felparkerade bilar, det värsta är väl att folk bakom tutar när man kärringkryper.. sköönt att få gnälla lite.:arg:

Ibland kan det dock vara vanskligt att hitta P-platser i centrala Torre. Och man ställer bilen lite hur som helst, var som helst. Och det händer att bilen inte finns kvar när man kommer tillbaks. Vilket jag fick bevittna häromdagen när jag gick längs Ramón Gallud. Det lyste grönt! väldigt ofta. Jag räknade upp till 10 lappar/ 3 kvarter. Flera när jag kom längre bort. Jag tror det blev 15 sammnalagt. Bra förtjänst under en dag/en gata!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om dom stått där längre än en timme så får dom skylla sig själva gapskrattt. Jag undrar hur många det är som vet att man får parkera där en timme öht. Själv fick jag veta det av min "frissas" man. Jag trodde inte riktigt på det så för att övertyga mig själv så frågade jag en polis som stod där på Ramón Gallud och han bekräftade det. "Si, una hora" :).
rocio

Hola Ja visst felparkering generellt men ska den boten vara lika med någons liv för det kommer hända ta bort bilarna asap som står för nära övergångsställen, måste vara prio på dom

Nya trådar

Back
Toppen