Pk-mottagning i Torrevieja

Gnap

Ny medlem
Hur gör man om man går på blodförtunnande och regelbundet måste ta prover när man är i sitt semesterhus i Torrevieja? Finns det mottagningar som svensk sjukvård samarbetar med där man kan få ta prover? Provtagningskostnaden måste väl bekostas av svensk sjukvård? Vi är inte recidencia men har hus där och åker till Torrevieja 5-6 ggr per år.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej,
Jag rekommenderar att du köper / Skaffar eget apparat som gör livet enklare för dig. Själva apparaten är subventionerad i en del landsting så hör med din VC. Stickorna är nog fritt överallt och kan hämtas från apotek.
Annars säkert VC där? Någon annan kanske vet bättre .

Man har ju nödvändig vård här i o m det blå EU-kortet.
Och man kan gå till en off vårdcentral. Kostar inget.
Prov är väl inte gratis överallt hemma? Undrar bara.

Dock är det ju lite köigt och omständligt så om jag vill ta
nåt prov vad det än är så går jag till en av dom privata bra laboratorier
som finns i stället.
"Prueba INR de la sangre" som PK heter kostade 10E för ett par år sen
då jag var med en bekant dit. Fort och lätt och engelska talar dom två
som jobbar där på just detta lab. Dom vet vad PK-prov är också :)
Gågatan i centrum C/ Fotógrafos Darblade 13, vån 2 C.
Tel 965711396 el 965717171
Mejl: [email protected]

Om man går till enda svenska mottagn Scandicare (som jag inte vet om dom
flyttat från Skand Centr Gallerian=konkurs el banken har övertagit Gallerian)
så kostar det avgift för besöket
och så remiss kan jag tänka mig till sjukhus. Läs på hemsidan:
http://www.skandicare.com/
Vet inte om dom fått ny adress än.

Chao P thumb

Last edited:
Hej,

Farmacia Acequion,
Av. Doctor Gregorio Marañon 50

fixar detta.
Dom har svensktalande personal på förmiddagar.
Du får dock förmodligen betala varje gång (kostnad okänd).

:tummenupp:

Eller så byter du din nuvarande medicin (waran?) mot den nyare xarelto. Inga PK-prov behövs och den är "mer tillåtande" mot vad man äter och dricker.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen