Planering av nästa års semester till Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

Madde

Ny medlem
Hej,nu börjar det ju mörkna här hemma och man längtar ofantligt mycket ner igen :D Så nu ska vi börja planera nästa års semester. Var i Spanien ska vi åka? Har ni några förslag på lite nya och roliga resmål? Att bila ner till Spanien med bilen packat med barn är ju en liten prövning,:rolleyes: någon som har erfarenhet som vill dela med sig. Hur lång tid det tar och vilken resväg, bo var på vägen och så?
Vår släkt har lägenhet i Nerja som är jättefin, men vi vill gärna se något nytt.

Hälsningar Madde

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej

Varför inte åka till området runt La Manga. Har varit i en by som heter San Pedro del Pinatar som jag tyckte mycket om. Bra bad om man har mindre barn. Orterna ligger som pärlband utmed kusten så det finns mängder att välja på.

Semester i Spanien | Turism i Spanien | Spain.info för Sverige finns massor med inspiration.

Har ingen erfarenhet med bil men har åkt buss till Costa Brava en gång för 7 år sedan. Då var min yngste 14 år. Han tyckte att det var vidrigt (vi också) att åka buss nonstop. Min man och hans kompis har bilat till Torrevieja några gånger det tar ca 30 timmar då 2 växelkör. Deras rutt har gått via Luxemburg (billig bensinthumb), Lyon, Mulhausen? och kustvägen ner genom Spanien.

Lotta

Ja, visst känner man ett behov av att börja planera inför nästa års resa!? Vi har nyligen kommit hem från en månads resa genom Europa med husbil och två barn. Det är ett äventyr! Men väldigt kul! Vi planerar redan nästa års resa! Det har gått superbra trots lite bök.. La Manga är ett jättebra tips A-lotta! Det är en jättefin bukt med fina sandstränder utan vågor!!!

Lycka till med reseplanerandet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen