Plastgräsmatta

Janneman

Medlem
Är det någon som känner till någon duktig hantverkare som kan lägga en plastgräsmatta på vår uteplats till en vettig peng här i Torrevieja?
Har letat här bland trådarna men inte hittat något så jag vore jättetacksam för tips

//Janneman :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har rekommenderat "carpinteros" men de sa att de gör andra saker oxo. Du kan väl slánga en frága...
Jesús Díaz, tel 653 523 045. han talar lite engelska. Finns i Bigastro, utanför Orihuela.

Tog in ett antal offerter på detta jobb och det skilde sig rätt ordentligt mellan billigaste och dyraste denna gång på samma matta och jobb.
Idag har entreprenören som var billigast varit här och börjat sitt arbete....och detta 5 minuter innan avtalad tid :):) :):) :):)

Om du är nöjd med deras jobb kan du väl fråga om dom har några "andra strängar på sin lyra" och kanske ge oss deras tel.nr. Är dom billiga och duktiga och utför sitt jobb på utsatt tid så är dom väl värda att nämnas här.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om du är nöjd med deras jobb kan du väl fråga om dom har några "andra strängar på sin lyra" ��och kanske ge oss deras tel.nr. Är dom billiga och duktiga och utför sitt jobb på utsatt tid så är dom väl värda att nämnas här.
rocio

Det ä faktiskt samma entreprenör som byte låscylindrar och monterade skyddsgaller för mig och som jag lämnade telenummer till här i en tråd om detta. Han pysslar med följande

*Markiser
*Skyddsgaller
*Lås
*Plastgräsmattor

Han är från Belgien och pratar även engelska och spanska och heter Ludolf.
Han tar inte nya uppdrag har han meddelat :(

:sol:

Last edited by a moderator:
Gräsmatta av plast?
Tål den UV strålning på längre sikt?
Är väldigt nyfiken om någon har erfarenhet på tex 5-10 års period...

Har en kompis som sysslade med sànt för x antal àr sedan. De hade en garanti pà 8 àr och sade sig ha en livslängd pà 15-20 àr beroende pà var den instalerades.

Men med tanke pà att det finns de som kostar 5€/m2 och de som kostar 25€/m2 sà kan det nog skilja ganska mycket i kvalitet

Gräsmatta av plast?
Tål den UV strålning på längre sikt?
Är väldigt nyfiken om någon har erfarenhet på tex 5-10 års period...

Jag räknar med att få byta den om 5 år....allt över detta tar jag som bonustid. Får ju inte med någon livslängdsgaranti på hur länge det förväntas hålla men såg iofs innan jag köpte vår plastgräsmatta ex.vis på Royalgrass hemsida att det lätt skall hålla 8-10 år i "normala förhållanden". Tror nu inte att det är vad dom menar med "normala förhållanden" där vår plastgräsmatta nu ligger (Torrevieja) :)

Hur som helst så slipper vi se (för tillfället) allt ogräs som exploderat fram sedan i påskas när vi var på plats senast :):):):)

Ja , och så prasslar det lite mysigt när man går på den. Hade hund i trädgården i påskas och lite lustigt var att hunden uppfattade trädgården som "inomhus" och kissade INTE på plastgräsmattan.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen