Polettsystem med el

Gnidde

Ny medlem
Hej!
Har hört att det finns något slags polettsystem när det gäller elen. Detta för att inte elräkningen ska skena iväg.
Är det någon här som hyr ut sin fastighet och har polettsystem på elen?
Hur funkar det?
Får man själv betala med poletter när man är nere eller kan man koppla förbi på något sätt?
Mvh Thomas

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!
Har hört att det finns något slags polettsystem när det gäller elen. Detta för att inte elräkningen ska skena iväg.
Är det någon här som hyr ut sin fastighet och har polettsystem på elen?
Hur funkar det?
Får man själv betala med poletter när man är nere eller kan man koppla förbi på något sätt?
Mvh Thomas

Hej vet inte något om polettsystem men när vi hyrde en lägenhet så fick vi som ett konttokort som man satt in i elmätaren som var förbetald men elen stängdes aldrig av helt när pengarna var slut .Sen vet jag inte om man laddar ner pengar på samma kort eller köper nytt :):)

När vi hyrde ut hade vi en "Electric card meter" installerad.
All el gick genom den.
När vi själva skulle vistas i lägenheten ställdes den om så den gick på minimal kostnad. Den går inte att nollställa helt. Jag tror lägsta är/var €0,01/kWh.
När gästen kom fanns det alltid (minst) €10/vecka inmatat. Därefter köpte de fler kort (kreditkortsformat i papp) om de trodde sig behöva det.
Mätaren var, för gästerna, inställd så den täckte den faktiska kostnaden för elen inkl. IVA.

Om det finns intresse kan jag skicka en fil med bild samt lite text.
Jag hade tänkt bifoga den nu men Worddok. är för stort (140,5kb), så det sk*t sig. :)
/Helen

Nya trådar

Back
Toppen