Pris på guld i Spanien

sara-ek

Ny medlem
Hej,,,undrar prist på guld i Spanien per gram ? Kanske man kan sälja på bättre
Pris än Sverige ? Samt enklare sätt att flytta pengar för att köpa bostad
I Spanien Kanske??
tacksam för era svar och synpunkter
Med vänlig hälsning,,graciass

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Du kan flytta hur många miljoner som helst via banken för att köpa bostad i Spanien. Guldet styrs av ett världsmarknadspris.
Det är våldsamt mycket dyrare för en privatperson att handla med guld än med valuta.
Om du har stora mängder guld skall du inte gå till småhandlarna. Sälj till något större ombud till de riktigt stora guldköparna i Europa t.ex Schöne Edelmetaal i Holland. Där kanske du kan få 97-98% av marknadspriset.
Svenska handlare betalar i normalfallet max 90-95% av marknadspriset. Köper du får du betala en bit över 100%.

Last edited:
Tack för info,,,jag tänker på en del sparande guld som man har från många år sen i form av smycke inte direkt av guldtacklor form.
Som jag vet traditionellt svenska folket sparar inte så mycket i form av guld smycke helst köper aktie o fond o så vidare
i Sverige alla sort guld o.av.sätt på kvalitet och formen räknas som begagnad och sjunker mycket i värdet särskild ef betalad avgifter och även i aktionen.
I många andra länder man kan sälja guldet med några procent mindre ef form och kvalitet och arbetet på gulden .
kanske likadan på samma sätt i Spanien också ell??graciass

Kostnaden för affinering (rening/omsmältning) av 18 k guldskrot för mindre mängder ( upp till något kilo) motsvarar ungefär 1,5-2% av guldvärdet. Får du mer än 95% är det bra, mer troligt är runt 90%.
Tänk också på att du som privatperson en gång betalat moms för smycken och annat guld. Detta får du inte ut när du säljer ditt guld om du inte är momsregistrerad.
(Det var 20 år sedan jag höll på med detta så jag har inte allt aktuellt i huvudet :) )

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Efter en snabb google sökning hittade jag en som köper 18kför 18,89 € /gr
en annan köper för 19,57/gr

compro-oro.es och venderoroalicante.com

Nya trådar

Back
Toppen