Priser +lite annat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Millie

Ny medlem
Åker snart till Torrox Costa och undrar om någon har lite tips om orten. Restauranger, affärer,barer, stranden om det finns bra lunchställen.....?
Undrar lite om priser på t.ex. cigaretter, det man köper till frukost typ ost,bröd pålägg. Kan vara bra att ha ett litet hum om priser. Vin och spritpriser är också intressant. Finns det någon bankautomat? Ja frågorna är hur många som helst.
Tack på förhand!
//Kerstin

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Torrox Costa..

Hej Millie-Kerstin och välkommen till forumet...

Tack vare att du skrev så fick jag reda på att det finns något som
heter Torrox Costa..på Costa del Sol alltså. Jag kan ju inget om denna
ort alltså - visste inte att den fanns - men hoppas någon vet mer..

Allmänt så när det gäller priser så är det ju billigare mat i Spanien än
hemma. Mercadona som säkert finns där (?) är ju allra billigast enl någon
mätning som gjorts. Ciggisar har jag ingen koll på men billigare är det än hemma vad jag förstått. Samma dåliga koll på alkohol men är säker på att
också det är billigare.
På marknaden - som säkert finns - är det ju allra bäst att handla frukt och grönt.
Och bankomater finns nog många. Spanien har så otroligt många bankkontor jämfört med många länder så du behöver inte gå långt. Nu ska dom visst dra ner på filialer men inte tills du kommer ner.

Ja det blev lite allmänt men det kanske finns någon här som kan orten bra.
Lycka till på semestern!!
Skriv gärna och berätta om hur du haft det! Är alltid kul för oss alla att läsa.

Saludos P ;;;;;);;;;;)

Torrox Costa ligger 45 km österut från Malaga. Hittade lägenheten på Home Away, en sida som har lägenheter över hela världen. Kan verkligen rekomendera den. Längtar som en tok men tiden går fort och snart är det den 17/6!
//Kerstin
PS Tack för välkomsthälsningen! DS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen