Prutande

Stef

Aktiv medlem
Är de ovanligt att pruta i "vanliga" affärer här på CB?

Verkar svårt att göra några större summor ens på sånt som man i Sverige kan få 10-20% avdrag på?
Eller har jag tappat stinget kanske?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Visst gård det att pruta, men nivån är nog ungefär som i Sverige.
Prutade c:a 15% på två cyklar hos en vanlig cykelhandlare.

/Rottweiler

Jag har prutat på marknaden då jag köpte ett halssmycke. Men jag tror att jag gick på en blåsning ändå...

Om du handlar i en fackbutik kan du ofta pruta bort momsen, så att du betalar priset utan moms (IVA), men räkna inte med kvitto då.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jo t,ex de bord vi ville ha så fanns bara ett kvar, detta hade liten skada på infällda stenen, jag sa att jag kan leva med de och senare fixa en ny om de kan släppa iväg den för ett skäligt pris, efter massa räknande så kunde de lämna typ en halv %
Och de har då kvar bordet, hade de släppt 15-20% hade jag tagit de.

Köpa 2 cyklar funkade inte heller, hade tänkt köpa 2 åka till stranden cyklar, men ingen rabatt för chefen skulle bli arg,, men jag fick inte tala med chefen...

På byggbolagen i Sverige kan man lämna en lista med "detta behöver vi för 15k" och då kan man få paketpris på 13k, här hänvisas till kort med återbäring på 1%

Så jag menar inte formellt prutande som på marknader utan i syfte med merköp eller köp av vara som har ett lägre värde än nytt på vanlig butik.

Jag lämnar alltid 50% rabatt om du frågar men jag ser till att ha höjt priset med 100% innan du frågar :)
Det är väl fråga om att betala RÄTT pris ? Ibland finns det prutmån på en viss vara och ibland inte. Så ser jag det...

Om man kjøper to i stedet for en av en dyr vare eller om det er den siste av et slag (kanskje utstillingsmodell eller åpnet pakning), så kan man prøve seg, men generelt synes jeg ikke noe om å prute i butikker.

På marked er det en helt annen sak :) Der er det jo nesten forventet.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Min man prutar hela tiden. Jag blir alltid sur på honom och går ut och väntar. I Spanien har han prutat på Media Markt, Leroy Merlin, i cykelaffär och skoaffär bland annat. Men han gör det inte av våra små lokala handlare och han hjälper gärna andra som har det svårt där nere.

Min man prutar hela tiden. Jag blir alltid sur på honom och går ut och väntar. I Spanien har han prutat på Media Markt, Leroy Merlin, i cykelaffär och skoaffär bland annat. Men han gör det inte av våra små lokala handlare och han hjälper gärna andra som har det svårt där nere.

Jag tycker det är ett ofog med prutande i småaffärer typ skor,järnhandel
osv. Spanjorerna har det svårt nog och har aldrig sett en spanjor pruta i en dylik affär.
Tror även det är ett sätt att göra sig impopulär som turist med dessa fasoner.Skulle vi vilja ha det så i Sverige?
Detta är iallafall min åsikt

Nya trådar

Back
Toppen