Rösta i sverige från spanien?

Status
Stängd för vidare inlägg.

LSW

Ny medlem
Den 19 november är det ju riksdagsval i sverige, och jag befinner mig då i spanien. Men man kan väl rösta även fast man inte bor i sverige för tillfället va? think

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om man bara är borta en vecka post-röstar man innan man reser, har man flyttat ut har man lämpligen lämnat en adress till Skatteverket så att de kan skicka ut valkuvert.

Rösta...si claro

Mer alternativ:

Man kan beställa material för brevröstning från val.se eller ringa
om samma sak på 020 825825..Från 5 aug. Muy bien tycker jag.
som varken är utflyttad eller i Sverige då för detta viktiga ändamål...
Har man ingen ambassad eller konsulat nära så är det ju bra.

Läs mer på val.se och - valet är 19:e september

Saludos P ;;;;;)

Last edited:
Mer alternativ:
Man kan beställa material för brevröstning från val.se eller ringa
om samma sak på 020 825825..Från 5 aug. Muy bien tycker jag.
som varken är utflyttad eller i Sverige då för detta viktiga ändamål...
Har man ingen ambassad eller konsulat nära så är det ju bra.

Åh, så bra! :)

Läs mer på val.se och - valet är 19:e september

ja men det visste jag ju! ));) haha. blandar alltid ihop september och november..

Jag ser fram emot att slippa rösta i Sverige. Det slipper vi när vi avsagt oss svensk medborgarskap. Jag tycker att de svenska politikerna är en samling skitar som bara har ETT intresse av oss som flyttat ut - att ta ut 25% skatt av oss. Finansdepartementet har bekräftat att vi inte får något för den skatt vi betalar till Sverige.

Vi betalar således 50.000 - 100.000 kr skatt till Sverige och får för dessa pengar rätten att rösta - så länge vi är svenska medborgare.

Tänk vad härligt det skall bil att enbart betala skatt i Spanien - och slippa rösta på en samling ointresserade fånar i Sverige!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen