Rebajas

rinconada

Känd medlem
1) Jag tänkte tipsa om en affär som heter La Tienda. Second Hand som har mest kläder men även annat. Personalen pratar engelska och spanska. Allt gár till välgörenhet. Ligger i hörnet av Concordia och Patricio Perez (nära busstationen).
Just nu har de 50% rabatt pá kläder.

2) Färdig kyckling kan man köpa lite varstans i Torre, Marknaden tex. Där kan dock priset variera ganska mycket. Idag har jag sett priser frán 6.50€ - 7.80€ för en hel pippi. Den som kan tänks promenera lite (eller ta bilen) till Casa Grande kan köpa en kyckling för 5.50€. Kommer man precis innan de stänger kan man fá för 4.50€-5€. Risken är att de inte har nágra kvar. Den finns bredvid en stor kötthall som heter Sumistras Carnicas Rios, Dirección:
C/ Josefa Rebollo Rodríguez, 32, Polígono Industrial Casagrande.

3) Mercadillo. Om man inte gillar priset kan man försöka pruta. Jag köpte häromveckan ett halssmycke, en stjärna som hänger i ett svart, smalt band. Killen ville först ha 35-40€ (jo, ha sa det!) Jag bara gick därifrán men han ropade efter mig "Vad vill du betala dá?" Jag sa att jag inte betalar mer än 10€. OK, det blev deal. Han verkade tom glad. Jag hade säkert kunnat köpa en likadan för 2€ hos Chinos...gapskrattt

Idag köpte jag tvá tavlor och lyckades pruta 2€. Kanske hade jag kunnat pruta mer men jag tyckte det var lagom pris.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nu har jag fátt solsting! Som jag har yrat här...Jag ber om ursäkt för felaktig info angáende La Tienda. Naturligtvis ska det vara Concordia och Patricio Zammit. (jag tar alltid fel pá dessa gator!) Disculpa me!
:(

När jag ännu är i farten...Ni som har Tassimo kaffemaskin, hör här. Carrefour annonserar just nu att de har Tassimokaffe till reducerat pris. Det kostar 4.25€ (det finns olika smaker, jag har kollat), och en billigare sort för 3.70€. Tyvärr vet jag ingenting om dem, jag har kört med svenska Gevalia. MEN, denna billigare kvalitet finns att köpa pá Consum (den i närheten av Colegio Cuba) för 3.40€. Tänk att jag har sparat massor med centimos idag!
Lycklig...nej, jättelycklig:)

Nya trådar

Back
Toppen