Registrera din mobil före 9 november!

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SolenLyser

Guest
Det spanska Inrikesdepartementet har inlett sin kampanj ”Identifícate!” i samarbete med mobiltelefonoperatörer som är verksamma i Spanien. Planen syftar till att informera telefonanvändarna av kontantkort att registrera sig.

Användare av så kallade ”prepago” riskerar att efter 9 november 2009 få sin telefonlinje kapad. Ägare av så kallade ”prepago” eller kontantkort, köpta före den 9 november 2007, måste registreras sig före den 9 november 2009, skriver spanska Inrikesdepartementet på sin hemsida.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Olika sätt att registrera sitt kontantkort....Por que?

Eftersom jag ofta noterar och undrar varför om sakers tillstånd så:

Om man registrerar sitt kontantkorts telefonnummer på
Movistar så ska dom ha kopia på identitet/pass. Sen öppnar dom mobilen
och noterar "något". Gäller att komma ihåg koden sen..;:(.Man får ett papper att skriva på.
En liten farbror stapplade in med käpp (det var kö förstås)och hade så
klart ingen kopia på identitet som han alltså var tvungen att "inhandla".
Stapplade ut igen.

Jag hjälpte una amiga att registrera på Vodafone. Dom öppnade inte mobilen
och behövde ingen kopia...
Hon hade tagit kopior på allt som går...(ej spanjorska)....

Ingen viktig sak men jag bara undrar por que....:confused:

Ska registrera min mobil på Vodafone fast jag har Movistar, tror ni det går?
Skojade bara...
Saludos P ;;;;;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen