Renaste spanskan

Status
Stängd för vidare inlägg.

anna9

Ny medlem
Skulle vara intressant att veta var den renast Spanskan talas och lärs ut? Är det i något land i Sydamerika, Centralamerika eller i Spanien? :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
lättaste spanskan

Ja, av det jag har hört, samt min erfarenhet är att nordöstra-sydamerika, dvs Colombia, Peru och Bolivia har en väldigt ren spanska, där man uttalar orden någorlunda som de stavas och ej "sväljer" stavelser och ändelser.

Framförallt Colombianska spanska tycker jag är oerhört vacker, och har hört att flera tycker den är lättast att förstå som nybörjare i det spanska språket. :p

Den enklaste och renaste spanskan i Spanien att förstå för en utlänning, ska väl vara områdena runt Salamanca samt Madrid, rätta mig någon om jag har fel..

Tycker också att spanskan de pratar här i Spanien är otroligt mycket svårare att förstå än "latinamerikanska" spanskan.. också så klart för att de inte har 2:a person pluralis, den formen kan man helt glömma när man pratar med folk därifrån..

Valladolid står för normen i Spanien, de anses tala den mest korrekta spanskan.

Är det "samma" dialekt som det pratas i Salamanca-regionen, där jag nu fått reda på är väldigt enkel och ren spanska?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen