Restauranger värda ett besök...eller två

Emmisdemmis

Aktiv medlem
Hola,
Ett av få spanska ord jag kan, men satsar på en språkkurs snarast..
Kör min italienska så länge, det funkade med busschaffisen sist..

Hörde av någon nere i Torrevieja att ni har den varmaste oktober-månaden på 90 år. Tittat på klart.se och det verkar stämma.:sol:

Jag vet att det finns en restaurang-tråd här på forumet, den har jag läst, snart alla andra trådar med.
Vi är särskilt förtjusta i italiensk mat (mannens fam är därifrån), och jag vet att vi är i Spanien, men vilka italienska restauranger tycker ni är värda ett besök?
Eller vilken är din absoluta favoritrestaurang i Torrevieja och varför?;)

Hälsning från Emma

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har inte så stor erfarenhet men några vi besökt och som var bra är följande; Da Vinci, en sorts buffé men man står inte i kö utan beställer rätterna vid bordet. Portionerna är små och man kan beställa hur mycket man vill av det man tycker verkar gott.Rätterna kommer efter hand. Och man kan äta bara förrätter om de är lockande. Här finns förrätter med mycket skaldjur och annat, pasta, pizza, soppor, kötträtter m.m. DEt är ett fast pris på va 10 euro. (Men man får inte lämna mat, då nlir det 1.50 euro i böter/rätt.)
Allingui, en italiensk restaurang med menyer, mycket att välja på för ca 10 euro. Gott och riligt.
Sunset Beach; väldigt god mat och fina uppläggningar. Bra service tycker vi.
Men det finns många fler...

Min favoritt er uten tvil Italian Affair på Cabo Roig. Det er selvsagt ikke i Torrevieja sentrum, men det er verd 15 minutter i bil. Kanskje litt dyrere enn mange andre steder, men det er alltid like bra mat.. Ikke altfor mye pizza og pasta, men mer kjøtt og kylling på menyen. Er faktisk ikke sikker på om de har pizza i det hele tatt.

På Marinaen i Torrevieja er det en italiensk (eller mer internasjonal kanskje?) restaurant som heter Veni Vedi Vici som er ganske bra. Det er i alle fall veldig fint å sitte ute der når solen skinner. Sentralt, men likevel uten trafikk og bråk.

Nya trådar

Back
Toppen