Ryanair "Gratis stolar"

Gnidde

Ny medlem
Hej alla!
Ska åka ner nu den 20 maj-27 maj.
Skulle checka in och skriva ut biljetterna i helgen.
Det gick inte att klicka på gratis stolar längre. Man var tvungen att betala 105 kr/ resa, om jag inte minns fel, och boka stolar.
Är det någon nyhet eller var det fel på sidan?
Någon som vet?
Med vänlig hälsning Thomas
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ryanair har väldigt bra information om allt som gäller. Gå till "viktig info" så finns alla svar på alla möjliga frågor där. Inga konstigheter.
 
Tack Ran22!
Jag har aldrig sett den där "Viktig info"-rubriken tidigare. Den är verkligen informativ och allt är väldigt lättbegripligt vad jag kan se. Vi är väl, lite till mans, dåliga på att läsa information och bruksanvisningar på varor och tjänster :(.
rocio
 
Vad jag förstått så finns det gratisstolar som Åsa skrev,men det går inte att skriva ut boardingkort förrän 7 dagar innan.Jag skrev ut min nedresa igår (7 dagar innan)
Samma gäller hemresa,vilket innebär att är du borta mer än 7 dagar får du skriva ut BC på avreseortenangryy

Man gör således allt för att jävlas med kunden och få dom att betala för reserverad sittplats (tänk vilket intäktspåslag i ett fullt plan)

Funderar ibland på att överge Ryan,då dom börjar bli jobbiga
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har övergett dem för länge sedan och kommer ner till Spanien lika billigt (eller billigare) men lite omständligare har det blivit...
 
Man får ju oftast det man betalar för. Vi reserverar alltid säten för en 100 lapp extra och kan dels få platser med bättre benutrymme, dels gå ombord först och även skriva ut boardingkorten i mycket god tid. Väl värda pengar tycker vi. På Norwegian kan man inte alls checka in online utan får göra det vid disk eller via automat.
Som någon skrev tidigare så finns en inforuta hos Ryan med bra och tydlig info. Vi åker ofta till Alicante och ser resan bara som en transport. Men visst är det trevligt med god service och det är väl inte alltid Ryans starkaste sida. Dock tycker vi personalen där är lika ok som på andra bolag.

vi alternerar flygbolagen och har även åkt med SAS och Air Berlin
 
Fast när vi flög 2012 m Norwegian från Arlanda och sedan hem från Malaga så har jag för mig att vi checkade in via automat...
 
Jag har övergett dem för länge sedan och kommer ner till Spanien lika billigt (eller billigare) men lite omständligare har det blivit...

Vilket bolag åker du då? Norweigian landar mitt i natten då måste vi betala 40euro extra för bilhämtning:(

rolund
 
Jag tror att Rinconada brukar flyga till Madrid, sedan buss till Alicante, sedan buss till Torrevieja. Om jag minns rätt. Bor man sedan som du/ni så blir det buss igen, eller taxi, till Punta Prima. Den här resrutten är väl kanske bara lämplig om man inte har egen bil på flygplatsen eller har hyrbil.
rocio
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nja, Rocio, jag tar bussen direkt frán Barajas till Torre. Slipper ett byte och kan sova i bussen under natten. Ingen tid till spillo hár inte!
Ofta har det varit Brussels Airlines, 23 kg bagage + 10 handbagage.
 

Nya trådar

Back
Toppen