Ryggradslös...just nu

Viktoria

Ny medlem
Och hur säger man:
"Fjädrarna i sängbottnen fastnar mellan mina revben. Vänligen ge mig en bäddmadrass." ;:(

Eller något liknande... ;)

Äsch, nu lät jag otrevlig. Jag hittade inte sängfjädrar i mitt lilla lexikon. På google translate står det "resortes ". Stämmer det? Vill kunna förklara lite vänligt för jag behöver verkligen något att lägga emellan.

Skulle vara tacksam.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Sängfjädrar heter muelles. Den frasen du letar efter blir;

Los muelles del colchón se me clavan en la espalda, dame una colchoneta por favor.

Colchoneta betyder igentligen en tunn madrass men används oftas i bemärkelsen liggunderlag, yoga madrass eller en uppblàsbar vatten dito. Bäddmadrasser används nästan aldrig.

Stort tack för hjälpen. Lyckades förklara. ;:;;)

Det där med bäddmadrasser var intressant. Har undrat över det. Varje gång jag är här lyckas jag hamna i sängar som är stenhårda. Fast den här gången var värst. Nu har jag fått två yllefiltar att vika dubbla, så förhoppningsvis blir den här natten bättre.

Nej bäddmadrasser får man ta med sig hemifrån :D
Mycket bra uppfinning om man ska bädda bra också.

Men iaf i Torrevieja-omr har ju Jysk etablerat sig och har
nån form av bäddmadrass. Mycket bra thumb
Ja Ikea har naturligtvis också antar jag.

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi har bokat en natt i Puerto de la Cruz för att träffa gammal grannar som gästar vår ö. En förutsättning för övernattningen var att min hustru får ta med sig en bäddmadrass. Det går ju an om man kör bil. Alternativet är att häva i sig kopiösa mängder vin på kvällen.

Vi har bokat en natt i Puerto de la Cruz för att träffa gammal grannar som gästar vår ö. En förutsättning för övernattningen var att min hustru får ta med sig en bäddmadrass. Det går ju an om man kör bil. Alternativet är att häva i sig kopiösa mängder vin på kvällen.

:D Lite synd om grannarna då :eek:

P :eyes:

Preciosa, lugn, vi väljer det första alternativet. Det jag kom att tänka på är att det kanske finns bäddmadrasser på hotellen. I så fall kan man redan när man bokar hotellet beställa en extra bäddmadrass. Värt att undersöka.

Hörde nu i helgen en som hyrt en bäddmadrass på hotellet när de semestrade på Gran Canaria. Vad det kostade förtäljde inte historien men sängen blev mycket bekvämare.

Lotta

Jag hoppas verkligen att det går att köpa sig en bra bäddmadrass på Jysk eller kanske på IKEA. Har väldigt svårt att tänka mig en säng utan bäddmadrass. Vi som ska flytta ner dit till Costa Blanca om sisådär ett år, flyttar ju för att få det bekvämt och bra på äldre dagar. Det inkluderar ju en god sömn.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen