Ryssarna

Eldorado

Avstängd
Hörde föredrag om rysk välorganiserad brottslighet och ryssar köper upp stort i Spanien. Var är vanliga och ovanliga ryssar mest och på vilka premisser har de rätt att bo där?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag kan inte påstå att jag har vetenskapliga bevis för detta, men vi hade tidigare ett boende på Costa del sol. I trakterna runt marbella, o Puerto Banus finns väldigt många ryssar. Förmodar att de har samma rättigheter som alla andra att bo där! Varför skule de inte ha det?

Jag kan inte påstå att jag har vetenskapliga bevis för detta, men vi hade tidigare ett boende på Costa del sol. I trakterna runt marbella, o Puerto Banus finns väldigt många ryssar. Förmodar att de har samma rättigheter som alla andra att bo där! Varför skule de inte ha det?

Ryssana tillhör inte EU och därför finns det andra krav på dem som alla andra utanför EU.

Jag instämmer, eftersom Putin & co inte är med i EU så gäller inte alla regler för dom. Däremot har jag svårt att se att ryssar inte skulle kunna bosätta sig på vissa platser?!?

Ryssar màste fà ha visum för att komma in till Spanien. För att bosätta sig här màste dom ocksà kunna bevisa att dom kan betala sitt uppehälle. Antingen genom stora bankkonton, pension eller genom ett jobb här i Spanien.

De flesta ryssar som kommer och köper i Spanien idag är INTE fràn nàgon mafia. Idag fàr fler och fler ryssar mer pengar till övers och de flesta har en budget pà 100 - 150k. Inte pà flera miljoner som för x antal àr sedan.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ryssar màste fà ha visum för att komma in till Spanien. För att bosätta sig här màste dom ocksà kunna bevisa att dom kan betala sitt uppehälle. Antingen genom stora bankkonton, pension eller genom ett jobb här i Spanien.

De flesta ryssar som kommer och köper i Spanien idag är INTE fràn nàgon mafia. Idag fàr fler och fler ryssar mer pengar till övers och de flesta har en budget pà 100 - 150k. Inte pà flera miljoner som för x antal àr sedan.

Till en bostad och var bor flest, för fritid eller?

Samma regler där som här med EU och för oss utanför EU, vi får inte bo i Ryssland hur som helst.

Spanska polisen griper oligark-ryssar ibland.

Putin bygger hus i La Zagaleta (några km från Puerto Banus på vägen mot Ronda). Enligt uppgift drygt 20000 m2...
Det är klart om man äger Ryssland kan man nog köpa hela Spanien om man vill...

Hoppas stöta på honom någon dag. :-)

Till en bostad och var bor flest, för fritid eller?

Samma regler där som här med EU och för oss utanför EU, vi får inte bo i Ryssland hur som helst.

Spanska polisen griper oligark-ryssar ibland.

Jag har bra erfarenheter av ryssar. Faktiskt är de flesta ryssar otroligt väl utbildade i så kallade klassiska ämnen som tex historia mm.
De där maffia storys är mest en tidningsanka, tror jag. Fast det är klart att de har maffia liksom vi andra. Men sådana kriminella är mest brutala mot sina likar av affärsmässiga skäl och vi vanliga soldyrkare behöver inte oroa oss..

Putin bygger hus i La Zagaleta (några km från Puerto Banus på vägen mot Ronda). Enligt uppgift drygt 20000 m2...
Det är klart om man äger Ryssland kan man nog köpa hela Spanien om man vill...

Hoppas stöta på honom någon dag. :-)
20.000 verkar vara en nolla för mkt om det inte gäller mark och jag googlade, bara rykten och dementi
http://web2.euroweeklynews.com/news...ir-putin-not-buying-marbella-la-zagaleta-home
Men det verkar stämma som jag skrev
http://www.dailymail.co.uk/news/art...m-Marbella-mansion-Rod-Stewart-neighbour.html

Verkar som det är inne att locka ryssar som har pengar nu. Min fru kan ryska och jag vill bo i värmen. Men finns det några ryska kolonier likt de svenska än, några anhopningar som vi har som stannar längre tider och behöver service?

Last edited:
Om du letar efter ryssar med mucho money och har ständig semester, så är nog Cyper det rätta stället. Där finns de. Har ryktesvis nästlat sig in redan i bankvärlden och även lierad med politiken där...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen