Sätt upp tavlor/dekoration

Perra

Medlem
Hola, sitter i skrivande stund i Torre och inväntar kvällens program. Inte ofta man går i badbyxor och t-shirt i mitten på december(se Preciosas blogg för bevis..kommer nog senare ikv).

Hur som helst så måste jag bara skriva ett inlägg om "Fijas Cuadros". Ja vad är det tänker man då. Det är en slags liten märla med krok som du köper på t ex Leroy Merlin som håller upp till 8kg. Helt plötsligt vart det roligt att dekorerar hemma istället för att behöva borra och plugga allt man vill ha på väggen.

Fabrikatet är Fischer och en 10-pack kostar typ 4€. Enligt förpackningen så behövs inte ens hammare, bara trycka in i väggen. Men som man måste man ju få dunka lite så hammaren åkte fram lite ändå;)

/ Pedro

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Två små vassa "tänder" typ.. muy facil:) Bara trycka till med tummen(eller hammaren trots det står på förpackningen att INTE använda hammaren:).

/ Pedro

För att vara riktigt säker kan man kanske gardera sig och använda båda. Först tummen och sedan hammaren på den. Men det provar man väl bara en gång :D:arg:.
rocio

Hej Perra!
Nu har jag letat på Leroy Merlins hemsida och även på AKI's men hittar inte produkten. ;:(
Har du något artikelnummer eller skulle du kunna bifoga en länk till artikeln?
:)

/Helen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Finns en annan produkt som heter "no mas clavos" det är ett slags superlim (fast har samma konsistens som sikaflex eller ett tjock trälim) tror det hàller upp til 15 kg. Har använt det för att sätta upp en nyckelhàllare för 70 nyckelsett. Med nycklar trillade den inte ner.

Låter som Hokus Pokus för mig då jag inte ens kan slå in en stålspik i väggen
utan måste borra och plugga
Detta måste testas thumb

Finns en annan produkt som heter "no mas clavos" det är ett slags superlim (fast har samma konsistens som sikaflex eller ett tjock trälim) tror det hàller upp til 15 kg. Har använt det för att sätta upp en nyckelhàllare för 70 nyckelsett. Med nycklar trillade den inte ner.
Jag tror att det var Perra som nämnde i ett tidigare inlägg att en kompis till honom satt upp krokar på kakel i ett badrum med detta lim. Jag köpte detta, och trots att jag rengjorde kaklet med alla tänkbara rengör.medel, inkl. aceton och sprit, så ramlade krokdj-arna ner gång på gång. Belastningen per krok kan ha rört sig om 1 hg :arg:. Jag använde vanligt 2-komp. epoxilim till slut. Det håller än iaf thumb.
rocio

Jag tror att det var Perra som nämnde i ett tidigare inlägg att en kompis till honom satt upp krokar på kakel i ett badrum med detta lim. Jag köpte detta, och trots att jag rengjorde kaklet med alla tänkbara rengör.medel, inkl. aceton och sprit, så ramlade krokdj-arna ner gång på gång. Belastningen per krok kan ha rört sig om 1 hg :arg:. Jag använde vanligt 2-komp. epoxilim till slut. Det håller än iaf thumb.
rocio

Kanske inte hàller pà kakel. Vi använde trä mot màlad gipsvägg.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Aj då Rocio, det var ju obra. Min kollega Anders somanvände limmet, dock har jag inte koll på kakeltyp och förutsätning. Å andra sidan norpade han min borrmaskin nylige..kanske ramlat ner för han också? :p

/ Pedro

Nya trådar

Back
Toppen