Söndagsöppen affär

inahed

Ny medlem
Vi kommer ner nästa söndag 7 okt och undrar om någon vet var det finns någon livsmedelsaffär som har öppet då. Vi bor nära Mercadona på Calle Triton men vet att inte Mercadona och Carrefour har öppet. Vi har bil så det spelar inte någon roll om det är en bit bort. Man vill ju gärna kunna handla lite redan första dagen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola spainsmile

Ja där borta vet jag inte om det finns nån "24 horas"-affär,
möjligen att affären nere vid hotellet Cabo Cervera har öppet.

Den enda jag vet som har öppet dygnet runt är den lite större på
Calle Orihuela 73 vid Europa-parken i Torrevieja. (Parque de las Naciónes)Hörnan vid en rondell.
Orange/gul lång skylt utanpå.
Andra "24-horas" har öppet lite som dom tycker :D

Ciao P :sol:

Carrefour har haft öppet på söndagarna under sommaren, men jag vet inte om de har redan slutat med verksamheten. Mercadona brukar inte ha öppet på söndagar. Det finns ju många 24h affärer som är öppna. Iaf i centrum av Torre...Lite högre priser, men man behöver ju inte storhandla...

Tack för infon Preciosa. Gäller väl bara att hitta parkering! Brukar inte vara det lättaste inne i stan tycker jag. Men eftersom vi lyckats med att åka en vecka med 2 extra helgdagar så behöver man ha en "reservaffär". Vi brukar vara dåliga på att planera våra inköp. Men lever ju för stunden där nere :-))

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
SuperValu brukar ha söndagsöppet till 14.00 året runt, jag vet dock inte om det gäller alla butiker - dom finns bla i Los Montesinos. I Torrevieja har man butiker i södra infarten ( Paraiso ) och i Torreblanca, men ibland får butikerna DialPrix-skyltar ( samma ägare) och då gäller andra tider
Strax söder om Torre finns centrat La Florida och där finns butiken JuMerca, som också har söndagsöppet halva dagen - dom har också butiker på andra håll, bl.a i VillaMartin centrum men vet inte om alla har söndagsöppet

Dessutom finns frukt, grönt, grillad kyckling och en hel del annan mat på marknaden - på söndagar "Citronmarknaden" vid saltsjön på sidan mot Quesada eller "Zuko-marknaden" bortanför Quesada där dom flesta kör av/på motorvägen eftersom det är av/på-farten innan det kostar pengar...

Har inte Carrefour och Supercor öppet 7 dagar i veckan i Orihuela Costa. Om ni har bil är ju inte det nàgot problem.

Carrefour finns och de har öppet till 22 alla dagar . Inte så långt bort beläget från oss....
Där finns också ett litet "köpcenter" med Coop och Jysk, MC Donalds och lite andra småaffärer även ett Chinos öppet till 21 alla dagar. Men är det lite folk vill de på Chinos gärna gå hem tidigare.. :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Då blir det nog en tur till Carrefour Orihuela. Det skulle sitta fint med en flaska av deras egna Cava när vi kommer ner gapskrattt

Om ni inte vill köra så långt som till Orihuela costa så finns mindre affärer (24h) i centrum. En finns i hörnet av Concordia/Patricio Zammit och en annan i hörnet av Almudena/Caballero Rodas (tror jag).

Nya trådar

Back
Toppen