segling

MJAC

Medlem
Hej är seglare sedan barnsben, inför att jag om några år tänkte vara mer i Torrevieja så tänkte jag höra om någon vet något om segling.

Tex finns det någon skandinavisk seglingsklubb etc

Någon som hyr ut någon segelbåt när den inte används bortsett från de kommersiella företagen Sunsail etc

Vad kostar det om jag skulle vilja placera en av mina segelbåtar på en marina i Torrevieja i framtiden. Har en 43 fotare och en 28 fotare. köper man plats eller hyr ?
Kan jag behålla min svenska flagga ?

Skulle ev även kunna tänka mig att köpa en 30-40 fotare och nere i medelhavet som vi var 3-5 som samägde.

något annat bra att veta ? som någon har tipps om ?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kan ju alltid fråga Nautico http://www.rcnt.com/. Träffat folk som bor ombord på deras bo segelbåtar, Tyska Belgare.

Är du kappseglare lämna din båt hemma, många båtar där du kan gasta på. Bo båt köp på plats billigt.

Själv har jag ingen tanke på ha vår båt här nere eller delägare i någon.

Och ja du får flyga din svenska flagga....international rätt.

Nya trådar

Back
Toppen