Semesterförslag

ElPiloto

Ny medlem
Sitter och planerar semester och har ett dilemma. Tanken är att familjen (2 vuxna, 1st 7-åring) ska åka ned ca 3 veckor varav ca en vecka ska ägnas åt och rekognosera områden lämpliga för permanent flytt nästa höst. Pga sonen och önskan att han ska gå i svensk skola inledningsvis så har vi resonerat oss fram till antingen a) Marbella eller b) Torrevieja. Så då är planen att flyga ned och bo på ett av ställena och under vistelsen bila till det andra stället där vi tänkte uppehålla oss några dagar.

Ur ett rent semesterperspektiv, vilken, om någon, av orterna är lämpligast för en barnfamilj? Var finns de bästa (renaste/barnvänligaste) stränderna? Ev. tips på aktiviteter lämpliga för yngre barn?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Den skandinaviska skolan i Torrevieja fick stängas för en tid sedan pga att de inte hade nödvändiga tillstånd. Jag vet inte om de har fått öppna igen. Kolla!

Den skandinaviska skolan i Torrevieja fick stängas för en tid sedan pga att de inte hade nödvändiga tillstånd. Jag vet inte om de har fått öppna igen. Kolla!

Aj då, vet du ungefär hur länge sedan detta var? Tittar på deras hemsida och de verkar uppdatera nyheterna, senaste inlägget var från 28:e april.

Hola!
Ja Torrevieja har hur många barnvänliga stränder som
helst. Finns ju allt att göra. Vattenland,gocart,tivoli
Säkert Marbella också.
Skillnaden är väl att det är billigare på Costa Blanca
och "hårfint" bättre väder :D
Billigare att bo/hyra/köpa.
Flygplats nära. Kommer en ny vid Murcia också Corvera.
Skolan har ju nu alla tillstånd och den verkar
ju trivsam. Det var nån granne som var missnöjd...

Finns hur mycket som helst att läsa om i Kategorierna
Leva och bo, Studier och Flytta till. Spaltkilometer om "var ska man bo".
Finns nog i Torreviejatråden och Malagatråden också.

Lycka till P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Preciosa!

Tack för info, har kollat runt på forumet tidigare men inte hittat något som ger mig en helhetsbild. Det är nog så enkelt att man måste vara på plats för att bilda sig en uppfattning.

Rent spontant trodde jag Marbella var "finare" tills jag såg ett avsnitt av En plats i solen där dom var i Torrevieja. Till min förvåning såg det betydlig finare ut än jag hade föreställt mig. Att det är billigare på många fronter och dessutom "hårfint" bättre väder försämrar givetvis inte saken. :)

Vi träffade rektorn för Sv. skolan i Marbella på en mässa i Globen i vintras, mycket trevlig kvinna. Ska även kontakta skolan i Torre och kolla om någon skolpersonal finns tillgänglig där under sommaren för rundvisning.

Hola igen...
Om du orkar scrolla i min blogg så har du förutom
5 bildsidor på "HEM"-sidan och massor i de dagliga
bloggarna.
Iofs mest inne i Torrevieja och La Mata, i går från Punta Prima
och La Zenia i Orihuela kommun.
En del bra också om jag får säga det själv...och det får man
vid min ålder spainsmile

Ciao P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen