Semestertips

Anntho

Ny medlem
I början av mars ska mannen och jag till Costa Blanca för första gången. Vi ska först och främst åka runt och kolla olika områden för ev. husköp alternativt hyra, men skulle behöva lite tips på saker att göra också. Vi är inte golfare. Såg att vi precis missade karnivalen i Torrevieja. Vi kommer att bo i Villamartin, har hyrbil och kommer vara nere en vecka. Alla tips tas tacksamt emot. :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!

Ja om ni har bara en vecka så får ni nog ont om tid men varför
stressa :D
Om man inte varit här så måste man ju gå den spektakulära långa piren
i Torrevieja och den fina strandpromenaden med naturpoolerna thumb
Finns 4 stränder att titta på plus den längsta i La Mata...
(Kolla min blogg på 3 bildsidor jag har längst upp i randen)

Om man vill ha kultur så finns Saltmuéet, Påskmuséet, kompositören
Ricardo LaFuente-museet i gamla vackra järnvägsstationen.
Det finns Musikpalatset, Teatern och Virgen del Carmen kulturcentrum.

Saltsjöaarna i Torre och La Mata, finns en tråd om hur man tar sig dit...
Googla på allt ni vill se så får ni fram var.
Gå också till SÖK längst upp på forumet, där kan ni söka efter tips

La Mata by som har den största och längst stranden, fin stor Plaza, egen
kyrka är vackert.
Vita Kyrkan (Sagrado Corazón de Jesús) är spektakulär på Plaza Oriente, Calle Zoa.
Otrolig byggnad inne i Torre.

Europaparken, Parque de las Naciónes i slutet på Calle Orihuela el
San Policarpo.

Och sist så finns en bra sida om allt och inget här om vad som händer framåt
och all möjligt annat också, många sidor:
http://www.aktivitorrevieja.com/sve/kultur/agenda/utv_begiv.php

Kartor: Skriv in i gatan i rutan istf Google map...Förstora och gå även omkring på gatorna :)
En del är från 2009 men en del 2012
https://maps.google.se/maps?q=googl...F-8&ei=sbWcUcjfNszy7AaduIDADA&ved=0CAsQ_AUoAg

Här pekar en pil på gatan man klickar på i rutan.
http://www.e-torrevieja.com/mapa.asp

Utanför Torre är jag dålig på sevärdheter ...

Chao P :sol:

Hej

Mar menor är alltid spännande, 2 av våra favoriter är San Pedro del Pinatar och Lo Pagan. Ett par mil söder om Torrevieja. Marknad i San Pedro på måndagar.

Tack snälla för tipsen! thumb
Tack för en rolig blogg Preciosa! Jag har följt dig ett par veckor nu och tycker det är toppen! :)
Nu har jag knallat runt på gator! Helt fantastiskt! :)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen