Skaffa en ny vattenmätare?!?

kinng

Moderator
Hej.

I fredags fick jag ett mail från mina grannar i Spanien. Dom hade just kommit hem från en 2 veckors semester och ville berätta att någon/några har klättrat över vår mur för att stjäla våra och grannens vattenledningar i koppar som gick på insidan av våran mur. Inte nog med det, under dom 2 veckorna grannen var nere så knyckte dom även vår vattenmätare. angryy

Nu sitter jag och försöker styra upp en ny vattenmätare från vattenbolaget så att vi kan koppla på vatten när vi sticker ner om en vecka, inte det lättaste verkar det som. Till min hjälp har jag Abaco. Jag måste via serienumret på mätaren verifiera att det är just min mätare som saknas, det räcker inte med en bild på "skåpet" där mätarna är märkta med husnummer och det tydligt syns att min är borta. ));) Nåja, det löser sig på något vis.

Min egentliga fråga är om någon varit med om en liknande sak, och i så fall vad det kostar att få skaffa/installera en ny mätare. Jag vet i dag inte om det är vattenbolaget som måste installera den, eller om vilken VVS-are som helst kan göra det. Gissar dock på att vattenbolaget vill göra det själva.

Tack för att du läste, det känns lite bättre nu. graciass

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har du kollat med din hemförsäkring om de kan hjälpa till? Ho.ppas det ordnar sig

Hej
Ja, jag för samtal med Abaco om det. För att ta det via försäkringen måste jag göra en polisanmälan, och den kan jag bara göra på plats. Förhoppningsvis går det att göra anmälan när jag kommer ner, och spara alla uppgifter på mina utlägg för att få tillbaka dom retroaktivt av försäkringsbolaget.
Så vi får se vart det slutar.

Man kan bli galen på alla stölder som sker...Allt stjäls för att så klart
säljas. Har man ingen inkomst och här finns inget social hjälp så tar
man allt!!
"Dom" tog t.o.m metalllådan på väggen som reklam läggs i på vårt hus.
Metall som metall liksom. Fast det gör ju mindre.
Lycka till med anmälan (jobbig) och Agamed (jobbiga) men det kanske
går lättare än man tror thumb

Chao P :tummenupp:

Nya trådar

Back
Toppen