Skiv- och bokantikvariat?

tomped

Medlem
Hej!

Som nyinflyttad, La Cinuelica i Punta Prima, undrar jag om någon känner till något bok- och/eller skivantikvariat i Torrevieja/Murcia/Alicante-regionen? Har samlat vinylskivor hela livet, även cd-skivor på sistone, och vill ha utlopp för denna drift även här nere!
Tacksam för tips! Tom

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Bokantikvariat:
A LIBRERIA LUX
LIBROS: COMPRA-VENTA

Poeta Quintana, 12 , 03004 , ALICANTE/ALACANT (ALICANTE)
Skivor var det inte lätt att hitta, men här ett par:
http://www.clubbingspain.com/phpBB/compra-venta/venta-de-discos-t55413.html
http://dsegunda.es/
http://www.milanuncios.com/cds-cintas-y-vinilos/vinilos.htm

Jag Googlade med "compra venta discos de segunda mano Alicante" Och "vinilos de segunda mano Alicante". Det kommer upp massor av länkar där man kan sovra...
Inte det lättaste, men lycka till.

Välkommen till forumet Tom spainsmile

Jag försökte googla också men kom ingen vart :D
Det enda jag fick fram var att antikvariat nog heter
Libreria de viejo. Rincon vet du?

OK, Tom hoppas du hittar vad du söker thumb

Ciao P :sol:

Tack Preciosa!

Tack för din hjälp Preciosa! Vi följer alltid din trevliga och givande blogg! Hoppas vi ses irl någon gång. Tom

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Antikvariat: Man kan säga Librería de viejo/ de ocasión. Jag tror att man säger lite olika beroende pá var/vem. Antikvarisk bok heter: libro de viejo
Jag Googlade först med det ordet och fick fram Librería Lux i Alicante. I och för sig visste jag det innan fast jag hade glömt adressen. Har köpt ett par böcker där. Prisvärda!
Gatan Poeta Quintana är inte värst lángt ifrán Alfonso Sabio, i centrum.

Tienda de antigüedades/anticuario är mer för andra gamla saker, dvs antikvitetsaffär. Pá svenska är betydelsen annan än antikvariat.

Nya trådar

Back
Toppen