Skydda cykeln

Trocke

Medlem
Hej alla cyklister,

Jag ska skaffa cykel när jag snart kommer ner till Torrevieja - därför några frågor kring hur attraktiva cyklar är att stjäla och hur man bäst kan skydda sig mot detta.

- Vi bor i lägenhet utan särskilt förrådsutrymme. Kan man lämna cykeln på gatan (låst) utan större risk att den ska bli stulen?
- Bör man alltid ta upp cykeln till balkongen på natten?
- Hur är det i övrigt - kan man lämna cykeln utan man behöver vara orolig när man t ex är inne i butik och handlar eller sitter på cafe och läppjar en cafe solo?
- andra saker man bör tänka på...

Tacksam att få del av era erfarenheter

graciass Trocke

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Trocke!

Man kan inte lämna en cykel här utan uppsikt. Även om den är låst.
Omöjligt!
Man måste ta in den över natten.
En jag känner i min närhet har blivit av med 5 cyklar och inte ens dyrbara
som tur är. En väninna 3 st, Nu har dom inga alls :)

Chao P :sol:

Hej vi vart av med våra som stod bakom vår mur ,dom hoppade helt enkelt över o hivade över dom på natten,nu låser bi ihop dom vi har och ställer dom på insidan av området,när vi handlar låser vi ihop dom med en kedja ,har funkat hittills :)

Vi låser våra cyklar. Dessutom har vi alltid med oss ett rejält kabellås, så vi kan låsa fast dom i ramen i t ex en lyktstolpe eller liknande.

Rejäla, långa kabellås behövs, Om man sätter ihop två cyklar och gärna i en stolpe eller i cykelstället blir de svårare att stjäla. Och att ta in dem på kvällen hemma. Vi har våra ihopsatta på terrassen, hög mur runtom och vi skulle troligen vakna om någon skulle försöka fira dem över muren.
Trots lite bök har vi stor glädje av cyklarna....

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
En tjej jag känner satt fast en låst cykel och med kabellås
i en stolpe utanför lokalpolisens ingång :D

En gång gjorde hon det...sen var den borta...

Roade mig med att läsa om lås:
http://www.svt.se/plus/kylspray-utslagsgivande-nar-plus-testar-cykellas

Det är ju bra betalt för cyklar och man behöver inte göra inbrott för
att tjäna en slant....

Chao P :sol:

Tack P. Det är ofta det dyraste inte behöver vara det bästa. Såg att Asaklitt bygellås finns på Clas Olson för 199 kr. Det blir nog ett inköp att lägga i resväskan till Torre.

Trocke

Rejäla, långa kabellås behövs, Om man sätter ihop två cyklar och gärna i en stolpe eller i cykelstället blir de svårare att stjäla. Och att ta in dem på kvällen hemma. Vi har våra ihopsatta på terrassen, hög mur runtom och vi skulle troligen vakna om någon skulle försöka fira dem över muren.
Trots lite bök har vi stor glädje av cyklarna....

Trodde vi oxå ,trots hög mur ,tysta måste dom vart för jag vaknar av flugor på täcket,men vis blir man av erfarenhet och vi ordnade bättre cyklar till ett bra pris , hoppas tjuven behövde pengarna till något bra!));)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen