Slänga gamla möbler

Lilly

Medlem
Hej,

En liten undran som jag har, jag har hört olika varianter.
Om man inte vill behålla möblerna som man får med lägenheten.
Kan man då som en mäklare sa, ställ ut soffan där man slänger sopor så kommer någon och hämtar den.
Sen har jag hört att om man gör så får man böter.

Finns det ingen återvinningscentral i Torrevieja?

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej
Vi köpte i T nu i sommar, ställde ut allt vi inte ville ha bredvid soptunnan. Allt försvann sjukt fort. Både möbler, sängar, lampor mm.

Dom flesta ställer vid sopcontainrarana...man hinner inte
in för att hämta nästa del :D Finns dom som åker runt och kollar hela
tiden...T.o.m frågar "har du mer" :cheeky

Vet inte om man får böter - om det hinns med....ställ ut sent
på kvällen :)

Annars har visst kommunerna nån hämtservice....man ska ringa.

Är det många och fina möbler kan man ju sälja till beg.affärerna...Finns adresser i nån tråd.
Sök i SÖK längst upp.
Ciao P :sol:

Dom flesta ställer vid sopcontainrarana...man hinner inte
in för att hämta nästa del :D Finns dom som åker runt och kollar hela
tiden...T.o.m frågar "har du mer" :cheeky

Vet inte om man får böter - om det hinns med....ställ ut sent
på kvällen :)

Annars har visst kommunerna nån hämtservice....man ska ringa.

Är det många och fina möbler kan man ju sälja till beg.affärerna...Finns adresser i nån tråd.
Sök i SÖK längst upp.
Ciao P :sol:

Helt rätt Preciosa man hinner inte bort till sopcontainern,vi har vid flera tillfällen gjort oss av med möbler,lampor tavlor och skrattat lika gott varje gång här kan man tala om återvinning.En gång blev vi upphunna av en dam på trottoaren när vi kom med tavlor,hon högg dom direkt,samt en annan gång satte vi ut en tjocktv gick en liten runda runt kvarteret och när vi kom tillbaks var det fullt handgemäng mellan 6-7 personer ,alla slet i Tvn en hade lagt sig över den!!!
Känns väldigt bra att någon tar hand om fullt dugliga möbler
Märker att många spanjorer är glada för att belamra sina bostäder med allehanda ting

Ha ha ha, vilket roligt inlägg. :D
Skrattade gott.
Men egentligen skulle jag skriva att vad bra för miljön, och slit och slängsamhället.
Jag skulle tycka om att sakerna kommer till användning.
Trevlig kväll, hälsar Emma

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Renhållningsavgiften i Palma inkluderar 2 fria hämtningar av möbler, tv mm per år. Du ringer och de kommer, oftast nästa dag.
Där är det inte tillåtet att bara ställa ut. Men i vissa områden får inte ens dörrmattan vara ifred så där kan man kanske smyga ut på natten med grejor så är de borta på morgonen, i andra områden blir skräpet stående...

"Märker att många spanjorer är glada för att belamra sina bostäder med allehanda ting "
------------
Det gör de nog inte. Jag skulle tro att de säljer vidare allt som går att sälja. Till 2nd hand eller som sista utväg till utvinningscentral. Det finns två st i Casa Grande området. De betalar per kilo och köper allt möjligt, även skrot.
För många är detta den enda inkomsten de har...

I vårt område är det 2 killar som samlar in och skeppar till Marocko. Grannen ringde dem o de kom glatt o hämtade 2 gamla kylskåp o 1 tvättmaskin hos oss. Vi har inte behövt åka iväg med något alls. Fantastiskt bra om de kan tjäna några kronor på det som vi inte vill ha.

Först satte bara ut möblerna utan för dörr till lägenhet 10 min ringde det på dörr. Problemet löst behövde inte gå till container.

Fet Tv satte jag vid container var borta när jag kom ut på balkong igen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen