spädbarn, bvc, vaccination

Paella

Ny medlem
Hej åker med spädbarn (3 månader gammal) till Marbella i 6 månader. Första vaccinationen hinner tas hemma men dos 2 kommer måsta tas där samt vägning och mätning. Var går man då? finns bvc? bokar man in en tid så som man gör här och täcker Eu kortet kostnaderna för detta? Vi kommer inte skriva oss i Spanien. Tacksam för hjälp!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Paella!

Ja du måste ju gå till en vårdscentral. Dom brukar ju ha en barnavdeln
där. Man har ju rätt till nödvändig vård iom EU-kortet.
Vaccinet däremot är klart att dom ger också men frågan är om dom har
det du ska ha, samma "ingredienser" ?
Kan du inte få med en ampull annars hemifrån? Vet inte hur länge
dom håller sig tex i kylskåp. Ger det gör dom ju om du har papper på
vad som gäller. Helst översatt till spanska förstås :)

Du får kolla upp med den vårdcentral du ska gå till innan helt enkelt.
Och med din BVC om du kan få med dig nåt...

Nån som vet mer här kanske?
Chao P :sol:

Jag tycker du ska vända dig till dens svenska vården först och fråga om ett recept på vaccinet, som du sedan tar med till Spanien. Där kan du köpa det på apoteket. På receptet står ju styrka och annat väsentligt. Bra om du kan få på engelska eller spanska.
Jag skulle inte våga ta ampuller med mig för de kan bli dåliga under flygresan. Beror på vad det är.

Nya trådar

Back
Toppen