Spanien etta på kokainanvändning...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det trodde man inte, trodde länder som tyskland och england var i mångt och mycke värre!! Trist säger jag me :(

Ojojoj! Det var inte bra. Jag trodde mer om Nederländerna... I England är det (har varit¨) rätt så vanligt. Det anses inte så farligt där.

Inte alls överraskad....

Alla dessa mängder droger som produceras och skickas ut i hela Europa, måste ju ha en avsättning. Det räcker ju inte med bara de 5-6 siffriga missbrukare vi registrerar, detta måste ju finnas i alla sociala klasser och yrkesgrupper i hela EU. Gällande Spanien så märkte vi redan i början då vi kom ner hit för tio år sedan, att det var mycket spring på toaletterna på många barer, oftast 2-3 tillsammans. Gick man in efter ett sådant toa besök, så blev man rätt tung i huvudet av rökdimman. Även under siestan då vi tog många av våra promenader, så bevittnade vi många utav det yngre utanför byggarbetsplatsen, många delade hasch röka, istället för att äta ett mål mat. ”Kanske därför att mycket blev/blir snett i husen”. Så ingen nyhet precis!

Det trodde man inte, trodde länder som tyskland och england var i mångt och mycke värre!! Trist säger jag me :(

Hola Betty!

Ja varför just Spanien..man kan ha många teorier om detta..

- Iberiska halvön är ju lättåtkomlig med vatten runt om. Polisen
tar ju tonvis men det är väl ändå droppar i havet.
- Stor införsel från latinska länder där väl Colombia är störst
på kokainhantering.
-Störst arbetslöshet i EU, mer än 20 % bidrar väl till att både
bruka och sälja..

Ja sorgligt är det verkligen, både för brukarna och anhöriga var man
än bor och kommer ifrån. Det pratas om legalisering av vissa "lätta"
preparat..Trist, men antar att dom som förespråkar det tror att
kriminaliteten går ner och det kanske den gör..men vilket samhälle
ska vi ha?

Det är frågan..Saludos P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Betty!

-Störst arbetslöshet i EU, mer än 20 % bidrar väl till att både
bruka och sälja..
Sälja kanske, bruka knappast.
Kokain anses som en partydrog och används ganska flitigt av "vanliga" människor istället för alcohol.

XXX röker väl varenda en i hela Europa... (utom jag dà dà :P)

Kokain anses som en partydrog och används ganska flitigt av "vanliga" människor istället för alcohol.

Cannabis röker väl varenda en i hela Europa... (utom jag dà dà :P)

Hola Nalle!
Bruka jo..Är man arbetslös så vill man kanske "hotta upp"
tillvaron lite. De flesta arbetslösa är ju ungdomar. Ca 43 %.
Måste vara bautatrist :mad:

Nä alla röker inte XXXX..känner faktiskt ingen..;;;)

Ciao P ;;;;;)

XXX röker väl varenda en i hela Europa... (utom jag dà dà :P)

Inte jag heller! Då är vi åtminstone två...gapskrattt

Nya trådar

Back
Toppen