Spanien vs Italien

Louis

Aktiv medlem
Nyss hemkommen från en veckas semester i Italien.Alltid roligt jämföra hur Spanien står sig mot Italien.

Nu är jag än mer förtjust i Spanienhjärtaa undantaget Italiens natur (mer grönt) och historiska anor.

MEN infrastrukturen är långt efter Spanien avseende vägar,aldrig sett sämre, lappat på varenda meter,väldigt eftersatt underhåll på fastigheter
med spruckna balkonger,nedramlad väggputs,mm.

Allt kostar pengar,att vistas på stranden 4 pers med hyrda solstolar 40E/dag (obligatoriskt) annars fanns en liten allmän remsa man var förpassad till.Parkering kostar pengar såvida man inte ställer sig på en bakgata långt från stranden

Hemsk trafik såg två olyckor,dom kör som vettvillingar omkörning på båda sidor!!angryy

Maten fantastisk,pizza och seafood samt priset helt OK.Mkt dyrt hyra bostad av samma kvalite som i Spanien mer än 3 ggr så dyrt

Summa: en vecka i Italien kostade oss lika mkt som 3 veckor i Spanien

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag tänkte faktiskt satsa pá Italien först men förstod att det inte skulle vara möjligt med mina pengar...

Nya trådar

Back
Toppen