Specialtaxi/handikappbus?

Sotanini

Medlem
Hej,
När vi kommer ner till Torre i oktober kommer vi att ha med oss stor elektrisk rullstol plus största storleken av hundbur inkl stor hund; vi kommer att vara minst tre personer varav en med funktionshinder. Dessutom en del bagage. Hur vi ska kunna ta oss från flygplatsen i Alicante till Torreta III i Torrevieja är för mig ett mysterium.

Vet någon om det finns specialfordon att boka för transfern? Det måste också vara ramper i fordonet så att man kan få in rullstolen.

:flyger:​

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Handikappanpassad buss-taxi

http://www.alicanteregiontransfers.com/

Hej, då jag var nere i juni med några handikappade vänner har jag full koll!;) Vi var 4 personer varav en satt i elrullstol och tre gående. 5 resväskor och en hopfällbar manuell rullstol + 4 handbagage. Vi fick plats thumb
Bokade i förväg. Betalade efter resan. Alicante -Torrevieja. Ca 70 eur (om jag minns rätt) vi landade på en to. em.

I Torre använde vi Eurotaxi de kör med typ, Caddy med ramp. Fungerade mycket bra. Direktbeställning kom på ca 5-10 min. Någon gång hade de ej någon engelsktalande i växeln. Då fick man försöka med "silla de ruedas" :D

Längtar... åker tillbaka i september! :sol:
/Nina

Tack snälla rara Nina,
Detta låter jättebra så jag ska kolla vidare enligt ditt tips. Frågan är ju också om de accepterar en hund.
hjärtaa​

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen