Språk stöd - i Las Palmas

Bg1bpe

Ny medlem
Var kan man hitta någon som kan hjälpa till med Spanskan, i hop med hyresavtalskrivande, eller myndigheteskontakter ? Gäller Las Palmas nästa år som blir flyttår för mig, och min fru, som pensionärer. Tacksam för någons namn, adress.(email-tele),hemsidan , i LPA..,mvh häls Björne P

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Björne och välkommen till forumet!
Kan rekommendera dig att söka upp anslagstavlan i Svenska kyrkan, San agustin, hängde iallafall för några veckor sedan ett par lappar om personer som kunde hjälpa till med översättningar, kunde följa med till myndigheter osv.. Finns många hjälpsamma svenskar som bor i Monte Rojo och Rojas Rojas som kan hjälpa till med sånt här, även på receptionen till Rocas så kan du prata med Gun, hon kan hänvisa dig också till ngn som kan hjälpa till med detta.
Berätta gärna hur det går.

de nada! Dock såg jag nu att du skrev lite mer specifikt Las Palmas, och då är det enda jag kan komma på Anskarskyrkan i Ciudad Jardín, där finns fortfarande en del svenskar kvar, även nu efter att svenska kyrkan är borta därifrån. Annars så är det bara en 20 min bilresa ner till San Agustin såklart :).

Nya trådar

Back
Toppen