Statliga skolan

Mia

Ny medlem
Jag har 3 barn som är i åldrarna 12,7 och 5 år. Nu efter vårt beslut om att flytta till solkusten går vi och fundera på skolorna i Spanien. Min man är spansk men har tyvärr nästan bara pratat svenska med barnen. De kan dock lite spanska men vår tanke är ändå att flytta till Spanien för gott. Vi känner att vi vill att barnen ska komma in idet spanska samhället och därmed gå spansk skola. Hur är det på dessa skolor? Någon som har erfarenhet? Berätta gärna hur det gått för era barn med språket och allt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
min dotter gàr i statlig skola, funkar utmärkt, hon är förvisso född i Spanien och hennes mamma är spanska... Men det gàr gàr ganska mànga engelska och en del skandinaviska ungar i hennes skola och det fungerar utmärkt. pà en mànad kan dom spanska. Vissa skolor har hjälplärare under den första tiden.

Âk och besök ett antal skolor innan sà fàr ni en feeling över det.

Tack så väldigt mycket för svaret. Du verkar veta väldigt mycket av just det som jag undrar. thumb
Vi planerar för fullt här och frågorna är många när man ska ta steget. Finns det hemsidor till de statliga skolorna?
Tack tack!!!:)

nalle!

Jag vill veta mer ;) såg i en annan tråd att du hade nycklar till objekt i Alte så jag gissar att ni bor i de trakterna?
Vi flyttar ner nu på Torsdag och jag skulle jätte gärna vilja veta mer om skolan ditt barn går i samt annat du kanske har att tipsa om ?
Vi bor i Alte La Vieja och kommer att ha barnen på den skolan.
Några åsikter? ;)
MVH: Carola! :))

nalle!

Jag vill veta mer ;) såg i en annan tråd att du hade nycklar till objekt i Alte så jag gissar att ni bor i de trakterna?
Vi flyttar ner nu på Torsdag och jag skulle jätte gärna vilja veta mer om skolan ditt barn går i samt annat du kanske har att tipsa om ?
Vi bor i Alte La Vieja och kommer att ha barnen på den skolan.
Några åsikter? ;)
MVH: Carola! :))

Ledsen, bor nära sta pola. Kan inget om skolorna i Altea. Sorry. Kanske nàgon annan?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen