Substitut för gräddfil i bak

Status
Stängd för vidare inlägg.

barbieloca

Ny medlem
Ja precis som rubriken säger... Jag ska baka frukostbröd, men det finns ingen gräddfil att tillga (inte ens pa Ikea här)

Vad använder ni för substitut vid bak?

Kan ju va intressant med tips för andra tillfällen oxa, dipsas a till midsommar-maten t.ex...

MVH /barbie :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Mmm bra fråga... har haft problem med detta också ;) varken gräddfil, creme fraiche eller fil finns att tillgå vad jag sett??

Undrar om inte grekisk Yoghurt fungerar? 10% fett ocg bara 4,3% kolhydrater. Jag börjar alltid dagen med en sådan och tar en kopp kaffe med en rejäl klick vispgrädde ovanpå. Det är smaskens - och dessutom nyttigt!

Ja men det har jag med spanat pa, hittar dock inga stora byttor med det, bara engangs-portioner...

Hur är det med san där kvark, hum, minns inte vad det heter men det e kanske lite väl flytande...:confused:

Kan man ta "vanlig" youghurt a sila bort värsta rinnet genom handduk...

Men hum, de e ju inte syrliga som gräddfil... Utom möjligen den grekiska youghurten da, som e svar att hitta osockrad dessutom, men det gar...

Näe, ska nog börja importera... :)

Saludos!

Betty- kom pa att i Barcelona hittade jag Creme Fraiche lite här o var, men fanns bara fatalet burkar varje gang sa det gällde att passa pa... tror det va pa supersol & kanske Carrefour... HyperDino har ju Supersols varor, likasa Netto....där gav du mig ett nytt upplägg!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
spanien baka

hej, tror man kan använda "cottage cheese" eller "naturell yogurt", fick tipset av min vännina. Det ska "mucha grasa", hög fetthalt!
Produkten gräddfil finns ej i Spanien, så det skulle vara kanon om du kan börja importera detta ;:;;) !

tack för tips!

Tackar tackar för alla tips!

Just naturell youghurt hittar jag bara ganska rinnig, man kan ju sila förstas men <suck> mer jobb....

Cottage cheese kan jag nog ge mig pa ett försök med...

Grekisk youghurt funkar att baka med =)

Fortsätt gärna tipsa a skriv till vilket tillfälle ni använder det... (i bak, mat, dip osv )

;;;;;) / barbie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen