Svenskar i skräck efter nya terrorattentat på Mallorca

Patrick

Admin
3447786819.jpg

Den spanska polisen letar efter flera bomber på Mallorca. Skräcken sprider sig på turistön sedan terrorister slagit till mot populära restauranger, - Man vet inte när och var nästa attentat kommer, säger Maria Modig som bor i Palma.
imodecount

Mer...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag blir så jä-kla trött på dessa semesterattentat! Det enda syftet är att störa den redan vacklande turistnäringen i Spanien, landets största inkomstkälla! Pressen är lika stora bovar som ETA i sig när det gäller att svartmåla.

Ni som bloggar om Spanien, ta ner spanienturisterna på jorden igen vet'ja. Det är betydligt farligare att sätta sig i en bil än att besöka Mallorca denna sista semestervecka i augusti. Jag lovar!!

Eta..

Första bomben i år på Mallorca smällde ju 30.7 och den värsta
rädslan har väl lagt sig. Som vanligt. Reportaget ovan var ju inlagt här 10.8.
Pressen måste ju skriva om det tyvärr.

ETA:s idé är ju att bomba i turistområdena på sommaren. Dom får ju mer upp-
märksamhet för sin sak, dvs ett fritt Baskien. Det som är hemskt är att så många poliser och politiker får sätta livet till. Civila blir ju varnade innan.

Turismen har ju allmänt gått ner i Europa pga ekonomiska krisen och kommer
att repa sig fort - som vanligt.
I mitt Torrevieja har vi aldrig sett så mycket folk som nu.

Ojalá blir det bättre...
Optimisten P ;;;;;)

Nya trådar

Back
Toppen