Svenskt äldreboende och hemtjänst/fastighetsservice

Nellie

Ny medlem
Ok. Nu har vi bestämt oss för att satsa istället för att fega!

Under hösten kör vi igång med hemtjänst/fastighetsservice för att under nästa år öppna ett svenskt äldreboende på södra Costa blanca.

Vill gärna ha feed-back och alla möjliga tips och råd kring detta!

Tack för ert underbara stöd :love:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Utbildning

Hola Nellie!¨

Tror att man måste ha spansk utbildning i sjukvård för att
själv öppna äldreboende...
Men läs här en lång tråd om just det och som ändade i
nåt annat:

http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=16350

Ciao P :sol:

Det går säkert att öppna äldreboende utan att ha spansk utbildning, det vore ett brott mot EU reglerna. Men det är säkert samma som för annan sjukvårdspersonal, arkitekter, advokater med flera. Att man måste få sin svenska sjukvårdsutbildning godkänd, det är lite småkrångligt och kostar en del men är inte omöjligt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det går säkert att öppna äldreboende utan att ha spansk utbildning, det vore ett brott mot EU reglerna. Men det är säkert samma som för annan sjukvårdspersonal, arkitekter, advokater med flera. Att man måste få sin svenska sjukvårdsutbildning godkänd, det är lite småkrångligt och kostar en del men är inte omöjligt.

Tror det var det jag menade :D

Ciao P :sol:

Ok. Nu har vi bestämt oss för att satsa istället för att fega!

Under hösten kör vi igång med hemtjänst/fastighetsservice för att under nästa år öppna ett svenskt äldreboende på södra Costa blanca.

Vill gärna ha feed-back och alla möjliga tips och råd kring detta!

Tack för ert underbara stöd :love:

Va kul och inspirerande att höra! Håll oss gärna uppdaterade om er resa thumb Buena suerte!

hej

jag vet inte om du har fått mitt meddelande, men jag undrar hur det blev med uppstarten av ett äldreboende i spanien? jag är nämligen utbildad undersköterska och jag och min familj har planer på att flytta ner till spanien. jag söker arbete som undersköterska. vet du vart jag kan söka? :) vi funderar på torroveija eller fuengirola

hör gärna av dig till mig på [email protected] eller här på min sida via mail

mvh
Camilla

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen