Tak över pation?

Gnap

Ny medlem
Har precis flyttat in i nybyggd bungalow och fick förstås genast en massa tips på hur man förbättrar säkerheten. Framsidan har säkerhetsdörr,galler för fönstren och vi har även satt lås på alla fönster. På baksidan finns patio med tvättmaskin, pation vetter mot allmän yta som nås från gatan och har en mur på ca 220 cm. Nu har vi fått rekommendation på att skaffa gallerdörr för baksidans glasdörr och även sätta galler för fönstret där. För inbrottsriskens skull och det praktiska användandet av pation som tvättstuga/förråd har vi funderat på att sätta tak över pation. Hantverkaren vi pratat med kan sätta lutande tak i aluminiumram med öppningsbart plasttak ( dock inte låsbar öppning) för ca 1890 Euro. Hur låter det priset? Någon som har satt tak över pation och vill dela med sig av tips? Ytan är ca 3,5 x 2 meter.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Gnap!
Priset verkar ganska högt tycker jag så där spontant. För några månader sedan infordrade jag offerter från fyra bygg-och aluminiumfirmor och fick priser från 2.300 € till 6.000 € för likvärdigt material och utförande. Vi bytte till två-glasfönster (i aluminiumram) i tre rum samt en dubbel balk.dörr, nya alum.jalusier överallt, skjutbara myggfönster i alum.ram överallt, ny järngrind till balk.dörren och ett kraftigt säkerhetslås till entré'dörren. Allt detta utfört professionellt av erfarna hantverkare som efteråt spacklade och målade så att allt såg ut snyggt och prydligt ut. För allt detta betalade vi 2.300 € !!! Det är en spansk firma som har funnits på Calle Madrid sedan urminnes tider (åtminstone sedan jag kom hit första gången 1986) och ägs av en spanjor som är gift med en svenska, Ingrid, som jobbar i butiken och svarar i telefon. Deras dotter jobbar också där, och hon talar också utmärkt svenska. Dom har gjort många jobb till våra vänner efter rek. från oss och alla är jättenöjda. Firman heter Metal Mazon S.L och ligger på Calle Madrid 3, i södra änden av stan. Tel.nr 965 711 789. Jag är så glad att vi anlitade dom och känner mig så nöjd att vi inte tog första "bästa".
Lycka till!!!
rocio

Jag tog offerter av dem för att byta tre sovrumsfönster till aluminium. Jag minns inte vad deras bud var exakt (över 2000€ för tre fönster!) men jag fick mycket bättre bud hos en annan firma.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Rinconada!
Det var dyrt för bara tre fönster. Som du ser ovan så fick vi väldigt mycket för pengarna. Vi ville utnyttja rotavdraget, men i stället för det extrajobb det skulle ge dom så prutade dom momsen istället ;;;)
rocio

Ni är verkligen lyckostar! Jag tittade först hos AKI osv om man kunde byta själv, dvs om sonen hade kunnat hjälpa och visst hade jag säkert tjänat mycket OM de hade hade haft lämplig storlek till det billiga priset.

Nya trådar

Back
Toppen