Taxi bolag med stor taxi sökes

Lundberg

Medlem
Hej, är det någon som har numret, webadress e-mail till någon taxi firma i Torre som har bilar som kan ta 6-7 passagerare?

Jättetacksam för svar.

Mvh Niklas

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Niklas!

Taxi i Torre får ju bara ta 4 passagerare, finns nån som
annonserar om att dom har 5 säten men tror det är "olagligt".
Det finns ju stora bilar men lik f-b får dom bara ta 4 ));)
Otroligt korkat faktiskt :eek:

Det har ju (är?) varit mycket svartaxi som kört men det har
blivit stenkoll och höga böter...

Om nån annan vet nåt bättre så ryt till :cheeky

Ciao P :sol:

Det finns vissa taxis som tar sju, men det är inte säkert att dem finns i Torrevieja. Men vissa handikapptaxis kanske klarar av det. Gà ner till ett taxirank och fràga.

Jag har frågat på taxi här i Torre och även den taxikille vi åker med
som har taxi nr 1 borde ju veta och han säger "nej det finns inte"
I Torre alltså.
Det blev aktuellt när mina barnbarn var här och jag ringde då till Elche.
En tjej sa ja vi skickar en, inga problem. Kom inte. Muntert
blev det tidig morgon :(
Jag ringde dit och då sa som att dom inte får åka till Torre och hämta ));)
Och att det kan dom inte ha sagt så...Erkände inte...
Ringde Torre och på 2 min kom två taxi, men blodtrycket var i högläge :D

Man skulle ju kolla med Elche om hämtning på flygplatsen iaf...Dom får ju köra
hit i alla fall - får vi hoppas - dom hämtar ju på eget "revir".

Ja så hade vi det / P :eyes:

Last edited:
Hej,

Oj vad konstigt. Måste ju fråga en annan sak. Är det bara för taxi bilar det gäller att de inte får ta fler än fyra? Jag tänkte om jag tar vår sjusitsiga bil till Spanien någon gång så vill jag ju inte åka fast ;;;;) om vi är hela familjen i bilen.

Känns som jag får undersöka mer på plats nästa gång, hade för mig att jag pratade med en svensk kille en gång som drev ett taxi bolag i Torre och att han sa att han hade 1 stor bil men jag minns inte vad han hette.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jo jag är fullständigt säker på att det är bestämmelserna
här i i Torrevieja om dessa 4 platser. Synd att man inte får
veta varför...Antagligen "har det alltid så varit" typ. Dom tjänar ju mer
på det...
Och så klart att man får åka i vilken privatbil man vill
med hur många säten man behöver.
Mäklarna har ju stora bilar (småbussar)
som tar många så nog finns det.

Men som jag sa så har Elchetaxi någon bil som tar många och skulle
kosta 70-80E. Bara det att "hon" inte visste att dom inte fick hämta i Torre...
men på flygplatsen som är i Elche kommun kan det ju inte vara några
problem att beställa för vbf hit. Man kan ju ta taxi över hela Europa :D

Ciao P :eyes:

Jo jag är fullständigt säker på att det är bestämmelserna
här i i Torrevieja om dessa 4 platser. Synd att man inte får
veta varför...Antagligen "har det alltid så varit" typ. Dom tjänar ju mer
på det...

Tror inte det beror pà nàgra bestämmelser mot det, utan är nog en kostnadsfràga för taxiägaren. Bilen dyrare, drar mer, och eventuellt är licensen ocksà lite dyrare.

Jag har sett en stor taxibil i Torre, av typen "van", men jag hann inte ta deras telefonnummer, tyvärr. De hade iaf stora annonser på sidorna att de tillhörde Torrevieja.
Den körde på Caballero Rodas, mot stan... Nästa gång jag är ute ska jag ha kameran i högsta hugg hela tiden.

Jag har sett en stor taxibil i Torre, av typen "van", men jag hann inte ta deras telefonnummer, tyvärr. De hade iaf stora annonser på sidorna att de tillhörde Torrevieja.
Den körde på Caballero Rodas, mot stan... Nästa gång jag är ute ska jag ha kameran i högsta hugg hela tiden.

Si Rincon!
Det finns stora, flera stycken. Nån har ett nr på 6o+ och några på 70+
men - dom får inte ta mer än 4 pers ;:( Trots storleken.
Har åkt många ggr med stora bilar och senast i går med en som hade en stor van...men...

Ciao P :wall:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Större bilar har så smått kommit in här på Costa del Sol, både Fuengirolataxi och Mijastaxi har skaffat några få större bilar. Dessa är då handikappanpassade (Minibussar) så att de kan köra in rullstolar genom bakdörren. Här är det politikerna som har tryckt på taxirörelserna att skaffa dessa bilar eftersom det finns ett behov.
Detta torde nog snart spridas även till andra delar av Spanien.

Nya trådar

Back
Toppen