Taxi

Janneman

Medlem
Lite frågor om taxi i Torrevieja:

* Är det dyrt att åka taxi i Torrevieja kvällstid?
* Är det säkert att låta en 19 årig dotter åka dessa taxibilar på kvällen?

Hoppas att någon har koll på detta

//Janne :sol:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Janne!
Några exakta priser kan jag inte ge dig men det är betydligt billigare än i Sverige. Och visst är det säkert för en tjej att åka taxi i Torrevieja. Jag har aldrig hört talas om eller läst om någon incident där en lic. taxichaufför ska ha antastat en kvinnlig passagerare. Om det är det du menar. Jag har "bott" i T. Sedan -87 och ALDRIG hört talas om något sådant. Det farligaste med att åka taxi i T. måste vara risken för att få öroninflammation p.g.a. att dom alltid kör med rutorna nervevade :D. Men då får man ryta till: "Cierre las ventanas, POR FAVOR!" eller nåt liknande.
Preciosa har en speciell Taxi hon brukar ringa och som är punktlig och pålitlig. Hon kanske kan ge dig hans tel.nr.
rocio

Hej Janne!
Några exakta priser kan jag inte ge dig men det är betydligt billigare än i Sverige. Och visst är det säkert för en tjej att åka taxi i Torrevieja. Jag har aldrig hört talas om eller läst om någon incident där en lic. taxichaufför ska ha antastat en kvinnlig passagerare. Om det är det du menar. Jag har "bott" i T. Sedan -87 och ALDRIG hört talas om något sådant. Det farligaste med att åka taxi i T. måste vara risken för att få öroninflammation p.g.a. att dom alltid kör med rutorna nervevade :D. Men då får man ryta till: "Cierre las ventanas, POR FAVOR!" eller nåt liknande.
Preciosa har en speciell Taxi hon brukar ringa och som är punktlig och pålitlig. Hon kanske kan ge dig hans tel.nr.
rocio

Det låter bra för man är ju lite nojjig när dottern skall vara här själv med en kompis och skall åka taxi efter allt man läst om vad som händer i Sverige ibland. Men hon vill gärna åka taxi istället för att ta sig hem på annat sätt och då är det bra att veta att det är billgare här. Skall höra med Preciosa om detta telenummer....låter kanonbra ;:;;) Tack!

Det är billigt att åka taxi i Torrevieja, brukar kosta mellan 7 och 9 € nästan oavsett vart man åker :) förutom till flygplatsen förstås.
Det känns tryggt och jag har aldrig haft några som helst problem med något alls - och jag har åkt mycket och med många olika företag.
Jag har för mig att det för några år sedan kunde vara lite hur som helst - men att de har städat upp och att det nu är hård kontroll.

Det låter bra för man är ju lite nojjig när dottern skall vara här själv med en kompis och skall åka taxi efter allt man läst om vad som händer i Sverige ibland. Men hon vill gärna åka taxi istället för att ta sig hem på annat sätt och då är det bra att veta att det är billgare här. Skall höra med Preciosa om detta telenummer....låter kanonbra ;:;;) Tack!

Jag PM:ar dig om taxin Janneman thumb

Ciao P ♥

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Janne!
Det farligaste med att åka taxi i T. måste vara risken för att få öroninflammation p.g.a. att dom alltid kör med rutorna nervevade :D. Men då får man ryta till: "Cierre las ventanas, POR FAVOR!" eller nåt liknande.
rocio
Men vad ryter man till de macho-taxidårar som ger sig 17 på att köra om
allt som rör sig, för att få dem att lyda och åtminstone följa trafikrytmen..?..
180-190 km/tim är ju bra om man är sen till flyget men riktigt obehagligt.
Kan man hota med att inte betala?

Men vad ryter man till de macho-taxidårar som ger sig 17 på att köra om
allt som rör sig, för att få dem att lyda och åtminstone följa trafikrytmen..?..
180-190 km/tim är ju bra om man är sen till flyget men riktigt obehagligt.
Kan man hota med att inte betala?

Hej DonBard.
Det var lite av den anledningen som jag sökte bra taxichaufförer
efter en skräckfärd till flygplatsen en gång för många år sen.
Jag sa till honom och då körde han ännu värre. Det var i princip
kö hela vägen men han skulle om alla.
Han sa att han var ambulansförare i vanliga fall...:eek:
Bestämde mig för att leta upp schyssta taxistas. Har nu flera stycken
som samarbetar med den bäste. Kan inte han el hans anställde så
skickar han sina trevliga och bra kolleger. Man ringer en vän som pratar svenska så förmedlar hon taxin för skandinaver.
Det var värre förr men fortf finns det sämre, bl a en som inte är med
i taxiväxeln. Urk säger jag.
Om du åker med nån bra be att få hans direktnr. Egentl ska man ju gå
via växeln men...jag gjorde så.

Ciao P :sol:

Hei
Hva er rett pris på Taxi fra flyplassen og inn til Torrevieja ? Er det samme pris dygnet om ? Ser der står noen i vikingposten, man får også 10 % ved å klippe ut annonsen ser jeg.

Hola S !

Det är olika priser på helger och nätter, kan dom inte för
dom har ökat.
Men i allmänhet så ligger det mellan 55-65E.
Ja det finns annons i den tidningen. Tror det är en norsk
taxichaufför? El så förmedlar en tjej som pratar skandinaviska
resorna precis som hur "min" taxichaufför har det :)
Ett bra sätt för skandinaver att få bra taxistas trots att dom inte
talar spanska thumb

Hola S !

Det är olika priser på helger och nätter, kan dom inte för
dom har ökat.
Men i allmänhet så ligger det mellan 55-65E.
Ja det finns annons i den tidningen. Tror det är en norsk
taxichaufför? El så förmedlar en tjej som pratar skandinaviska
resorna precis som hur "min" taxichaufför har det :)
Ett bra sätt för skandinaver att få bra taxistas trots att dom inte
talar spanska thumb

Hei
Takk for de opplysninger, ser der er en som annonserer for 45E, har betalt 50E de turene jeg har hatt, til samme sjåfør. Borde kanskje satse på buss fra flyplass, blir mye billigere.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hei
Takk for de opplysninger, ser der er en som annonserer for 45E, har betalt 50E de turene jeg har hatt, til samme sjåfør. Borde kanskje satse på buss fra flyplass, blir mye billigere.

Självklart ska man utnyttja flygbussen som alla väntat på
i så många år. Om man kan. Annars tar dom väl bort den om
den inte lönar sig :(

Självklart ska man utnyttja flygbussen som alla väntat på
i så många år. Om man kan. Annars tar dom väl bort den om
den inte lönar sig :(

Ja må prøve det, ser den går fra utsiden avgangshallen, vilken etage er det ? Vilken etage er da annkomsthallen ? Må mann gå opp eller ned for å ta bussen, en litt dumt spørsmål kanskje. Og hva står det på buss ?

flygbuss

Ja må prøve det, ser den går fra utsiden avgangshallen, vilken etage er det ? Vilken etage er da annkomsthallen ? Må mann gå opp eller ned for å ta bussen, en litt dumt spørsmål kanskje. Og hva står det på buss ?

Du ska upp frán ankomsthallen, och till andra ändan av byggnaden. Det är skyltat. Flygbussen stannar precis utanför dörrarna när man kommer ut, det finns en annan hállpalts nágra meter bort men dit ska du inte.
Det stár Torrevieja- Aeropuerto pá flygbussen. Dessutom Quickair. Om man reser frán Torrevieja köper man biljetten i den vanliga biljettluckan, men pá flygplatsen betalar man direkt till chauffören.

Du ska upp frán ankomsthallen, och till andra ändan av byggnaden. Det är skyltat. Flygbussen stannar precis utanför dörrarna när man kommer ut, det finns en annan hállpalts nágra meter bort men dit ska du inte.
Det stár Torrevieja- Aeropuerto pá flygbussen. Dessutom Quickair. Om man reser frán Torrevieja köper man biljetten i den vanliga biljettluckan, men pá flygplatsen betalar man direkt till chauffören.

Takk, det var godt forklarat, skal jeg prøve neste gang. Er det bussholdeplassen som ligger ved mercandano i sentrum den kjører til ?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Står bussen ved den enden man kommer kjørende inn på flyplassen ? Går de fremdeles ?

Nya trådar

Back
Toppen