Telefonica och ADSL.....

Preciosa

Veteranmedlem
Hola!!

Jag har Telefonica (ja jag vet...) och fått (?) uppgraderat
från 3 MB till 6 MB. Märker ingen skillnad....

Uppgraderas kanske bara på fakturan ;:(
Kan man mäta detta själv?

Vad säger Solen Lyser ...eler någon annan som vet..

Saludos/ P ;;;;;)
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag gillar denna länk:
Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Vi har ca 5 Mbits/s på Kanarieöarna (max 6 Mbits/s)

Telefónica kommer snart att erbjuda en ny teknik att "surfa på nätet":

Telefónica España First to Launch Novatel Wireless MiFi Intelligent Mobile Hotspot

Man köper en "burk" som kopplas upp till Telefónicas G3-nät. Batteriet i buken räcker fyra timmar innan det behöver laddas. Befinner man sig inom en radie på 10 meter från burken kan man kommunicera Wi-Fi. Det betyder att om man har en laptop med Wi-Fi eller en iPod touch kan man surfa på nätet där det inte finns Wi-Fi. Burken skapar ett litet "Wi-Fi moln" där fem enheten samtidigt kan vara anslutna.

Nu får vi se vad uppkopplingen kostar, Telefónica är ju dyrast i Europa.
 

Nya trådar

Back
Toppen