Tigermyggan ska utrotas

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Gracias säger också jag. Fick fly in i bilen borta vid saltsjöarna vid ett tillfälle när myggen gick till attack:eek:

Lotta

Mygg

Har hört att det kan vara en plåga med myggen i Torrevieja men efter ha varit i Altos de la Bahia av och till i 1,5 år nu utan att vi har sett en endaste mygga så blir vi fundersamma.

Har bekämpningar gjort det myggfritt det senaste 1,5 året.....
Är det på andra platser närmare saltsjöarna.....

Har fått höra " dit kan man ju inte åka pga myggen " om Torre ett par gånger sen vi skaffade delårsboende där.

Tacksam för förklaring
spainsmile

Jaha då var man registrerad på denna goa Spanientråd....Kan ju dock inte så mycket om Spanien.....ännu.. men vill gärna ta del av fakta ni delar med er av!!
Har ju dock ett litet inhopp att göra angående när man ska skaffa ett N.I.E nummer. Det är ju inte världens lättaste uppgift....2 dagar har gått åt till att skaffa Mr Officers(Farbros Blå) dokument som krävs...snacka om att bli helt yr i bollen!!! Vi fick dock ta hjälp av en Engelsman som livnär sig på att hjälpa oss vilsna turister...Phuuu!! okumenten är nu klara!!! Vill även passa på att tacka Preciosa för all hjälp...du är en klippa!!!! Nu ska jag & min sambo återgå till det goda SpANSKA rövinet på våran balkng...imorgon ska det visst bli en skön playadag!!!

Jaha då var man registrerad på denna goa Spanientråd....Kan ju dock inte så mycket om Spanien.....ännu.. men vill gärna ta del av fakta ni delar med er av!!
Har ju dock ett litet inhopp att göra angående när man ska skaffa ett N.I.E nummer. Det är ju inte världens lättaste uppgift....2 dagar har gått åt till att skaffa Mr Officers(Farbros Blå) dokument som krävs...snacka om att bli helt yr i bollen!!! Vi fick dock ta hjälp av en Engelsman som livnär sig på att hjälpa oss vilsna turister...Phuuu!! okumenten är nu klara!!! Vill även passa på att tacka Preciosa för all hjälp...du är en klippa!!!! Nu ska jag & min sambo återgå till det goda SpANSKA rövinet på våran balkng...imorgon ska det visst bli en skön playadag!!!

Hej och välkommen till denna mötesplats Hola i Sola! thumb Är det till Torrevieja ni har flyttat? Håller med hon är vår allas "klippa"!
Berätta gärna mer om hur det går med er, vi är många som tycker det är väldigt kul och lärorikt att höra detta!

Disfrutar del vino!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har hört att det kan vara en plåga med myggen i Torrevieja men efter ha varit i Altos de la Bahia av och till i 1,5 år nu utan att vi har sett en endaste mygga så blir vi fundersamma.

Har bekämpningar gjort det myggfritt det senaste 1,5 året.....
Är det på andra platser närmare saltsjöarna.....

Har fått höra " dit kan man ju inte åka pga myggen " om Torre ett par gånger sen vi skaffade delårsboende där.
Tacksam för förklaring
spainsmile

Jag är iaf utsatt för mygg ;:( Senast härom natten. Och i natt
var den inne också men fick inga nya bett...Kliar något
infernaliskt. Alsolsprit på...tar en halvtimme innan det ger sig.
Vad det är för sorts mygg vet jag inte. Men hemsk.
Vi bor inne i sta´n...

Ciao P :eyes:

Hola i Sola! Välkommen till forumet spainsmile
Ska bli intressant att höra hur det gick vägen till sist :D
Tack för orden men jag gillar att hjälpa till...det är helt
normalt. Inget märkvärdigt alls :cheeky
Kram P ;;;;;)

Vi bor inte här i Torre...vi är på en vanlig 2 veckors semester men planerar att köpa oss en semesterlägenhet....finns ju några att välja mellan nu..;o). Men jag lovar ändå att hålla dig/er upated om vad som händer å sker!!

Konstigt. Jag har inte sett en enda mygga i Torre (nb jag bor inte året runt där). Aldrig, men väl inne i Alicante city. Värst var det i Valencia. Där kunde man inte sova utan en "myggvarnare/-dödare", alltså en manick som man sätter i väggkontakten. Då var det inga problem...

Konstigt. Jag har inte sett en enda mygga i Torre (nb jag bor inte året runt där). Aldrig, men väl inne i Alicante city. Värst var det i Valencia. Där kunde man inte sova utan en "myggvarnare/-dödare", alltså en manick som man sätter i väggkontakten. Då var det inga problem...

Hm...ser dom gör jag aldrig :D Men hör dom när dom väl
har stuckit mig...Dom är så himla små här dom "vanliga"
alltså. Mycket mindre än hemma. Men giftigare känns det som.
Tigerditon vet jag inte om den stuckit mig...Fick ett konstigt
bett häromdagen på foten. Ett par mm rött runt märke. Inte
som vanliga myggbett. Kliade nåt för j---gt...Undrar vad det var :confused:
Men som sagt alsolsprit är estupendo. Och jag överlevde men
fortf lika stort märke. Tigern? Får läsa på om den...
Ciao P :eyes:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag varken ser eller hör dem. Inte blivit attackerad heller (peppar peppar). Men det är kanslke för att jag bor längre ner = långt från saltsjöarna, nära havet och blåsten.
Också kan det vara det att mitt blod är "för dåligt" och inte duger, vilket tacksamt tages emot...

Nya trådar

Back
Toppen